actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2015, 21:43
Graylan.B*oeckx Graylan.B*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 73
Ex-werknemer voor één minuut eigenaar van google.com

Sanmay Ved, die ooit bij Google werkte, had één minuut lang de touwtjes in handen bij google.com.

‘Ik zit altijd maar te zoeken op het internet en te surfen’, zegt Ved aan The Guardian. ‘En toen dacht ik plots: wat als ik voor de lol eens “google.com” intik bij Google Domain om te kijken of ik de domeinnaam nog kan kopen.’
Tot zijn grote verbazing was google.com nog te koop. ‘Ik stopte google.com in mijn winkelmandje en voerde de transactie uit: 12 dollar kostte het me’, zegt de man. Meteen dook hij in het systeem en ontdekte hij dat hij de volledige controle over de meest populaire website ter wereld had.

Volledige controle over de website
Na één minuut ontving Ved een mail van Google om de transactie te annuleren. Hij kreeg zijn 12 dollar terug en werd uit het systeem gegooid. ‘Ik vind het vooral beangstigend dat iemand zomaar google.com kan kopen en meteen de volledige controle over de website krijgt. Meteen was alle gevoelige informatie, die enkel voor de echte webmasters bestemd is, binnen handbereik’, zegt hij. ‘Maar ik vind het wel bijzonder: ik kan nu zeggen dat ik voor één minuut heer en meester was van google.com.’

Een woordvoerder bij Google liet weten dat de zaak onderzocht wordt.

Eigen mening: Google is een van de drukst bezochte sites ter wereld. Er werken duizenden hoogopgeleide IT’ers. Hierdoor vind ik het zeer eigenaardig dat een buitenstaander de volledige controle over Google kan krijgen. Google bezit heel veel informatie over van alles en nog wat en over vele personen. Dat zou dus gewoonweg de privacy van verscheidene mensen gekost kunnen hebben. Dit vind ik zeer vreemd in tijden waarin terrorisme zeer actueel is.

Bronvermelding:
• De Standaard
• Gepubliceerd: 2 oktober 2015 om 16:58 uur
• Geraadpleegd: 3 oktober om 16:00 uur
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151002_01899012
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.