actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th September 2015, 13:05
jannes.v*ndyck jannes.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 65
"Geef klimaat aan Bourgeois, Schauvliege kan het gewoon niet"

Groen wil dat Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) het klimaatbeleid naar zich toetrekt. De partij heeft geen vertrouwen meer in Natuurminister Joke Schauvliege (CD&V). Dat zegt fractieleider Björn Rzoska naar aanleiding van de Septemberverklaring van morgen in De Zondag.

"Ik denk dat het intussen bewezen is dat Joke Schauvliege er weinig of niets van bakt' - Björn Rzoska, Vlaams fractieleider voor Groen.

De Septemberverklaring is de officiële opener van het politieke jaar in Vlaanderen. Dan geeft minister-president Bourgeois zijn visie op de politieke toestand. Oppositiepartij Groen heeft een duidelijke boodschap voor de N-VA-politicus.

"We roepen de minister-president op om het klimaatdossier naar zich toe te trekken. Ik denk dat het intussen bewezen is dat de bevoegde minister Joke Schauvliege er weinig of niets van bakt. Zij neemt de ene verkeerde beslissing na de andere", stelt Groen-fractieleider Björn Rzoska scherp.

Groen heeft meer vertrouwen in Bourgeois als Natuurminister. Rzoska: "Ik lees in zijn Visie 2050 dat hij van Vlaanderen een gezonde en duurzame regio wil maken. De beslissingen die Schauvliege neemt, staan daar haaks op. Denk aan het klimaatgeld dat vervuilende industrieën in het buitenland steunt. Of aan haar reactie op de uitbreiding van transportbedrijf Essers in Limburg. Zij kan het gewoon niet. In december is er de cruciale klimaattop in Parijs. Wij mogen daar geen mal figuur slaan. Daarom moet de minister-president dit dossier naar zich toe trekken."

bron: http://www.demorgen.be/binnenland/-...-niet-a2469317/

Mening: Ik vind dit een vrij opvallend signaal, aangezien een oppositiepartij effectief kritiek uit op een individu, maar toch meer vertrouwen heeft in Bourgeois en dus binnen dezelfde coalitie. Zelf begrijp ik de mening van Groen, zeker na de affaire met Wouter Deprez in verband met transportbedrijf Essers en na andere beleidsmaatregelen in haar vorige ambtstermijn als Vlaams minister van Cultuur, leefmilieu en natuur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.