actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 10:01
nele.l*yckx nele.l*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brasschaat
Posts: 60
E-commerce nekt reguliere handel: 10.000 winkels dicht

Het succes van e-commerce heeft desastreuze gevolgen voor fysieke winkels. Volgens onderzoeksbureau Locatus sloten de afgelopen vijf jaar 10.000 winkels de deuren in Vlaanderen. Dat meldt De Tijd.

Peter Vandenberghe, Comeos

Vooral buurten die geen grote massa's lokken, worden getroffen. In grote steden en winkelcentra blijkt de invloed van de groeiende e-commerce en de economische crisis minder groot.

Uit de cijfers blijkt verder dat het percentage leegstaande winkelpanden steeg van 6,2 tot 7,6 procent. In de grote steden gaat het om 5 procent. Wel is de totale winkelruimte gestegen van 18 naar 18,5 miljoen vierkante meter.

Meer winkelruimte, betekent meer personeel, zegt Peter Vandenberghe van Comeos aan De Tijd. "Minder winkels betekent niet noodzakelijk minder jobs. Vorig jaar kwamen er 1.500 jobs bij."

Bron: http://www.demorgen.be/economie/e-c...dicht-b4b48532/

Eigen mening: Ik vind het spijtig dat er zoveel winkels lijden onder e-commerce, zelf ga ik veel liever een winkel binnen. Bij e-commerce is het proces om iets aan te krijgen ook veel langer dan in een winkel zelf. Als je dan eindelijk je artikel aankrijgt en en het is beschadigd of niet de juiste maat, moet je het terugsturen en enkele dagen wachten tot je een nieuw artikel krijgt of je geld terug. Persoonlijk betaal ik ook niet graag online en je moet dan nog een paar dagen wachten tot je het artikel krijgt. Dan heb ik stress: wat als het verloren is, wat als ze me mijn geld niet willen terugstorten. Ik kan er wel inkomen dat e-commerce ook handig is want je kan het vanuit je zetel doen, je hoeft er de deur niet voor uit. Toch blijf ik nog wantrouwig tegenover e-commerce.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.