actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2015, 19:55
Claudy.R*es Claudy.R*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Tielen
Posts: 77
Negen op de tien ondernemers liggen 's nachts wakker

Negen op de tien ondernemers liggen 's nachts wakker

5 november 2015

Ook financiële problemen, werkdruk en de race naar voldoende omzet zijn belangrijke 'wakkerhouders'
20 procent van de ondernemers piekert over maatschappelijke trends met een mogelijke impact op hun onderneming.

Ondernemers die dag en nacht wakker liggen, onlogisch klinkt het niet, maar nu komt de Orde van Vlaamse Balies (OVB) met harde cijfers.

Liefst 86 procent van de Vlaamse ondernemers piekert 's nachts over problemen rond zijn zaak. Dat blijkt uit een onderzoek in samenwerking met zelfstandigenorganisatie Unizo. Bij 22 procent gebeurt dat zelfs meerdere malen per week.

Financiële problemen, de werkdruk en de race naar voldoende omzet zijn de belangrijkste oorzaken van een slapeloze nacht.

Een op de vijf Vlaamse ondernemers ligt ook wakker van maatschappelijke trends met een mogelijke impact op hun onderneming. Die nieuwe evoluties brengen ook grote juridische uitdagingen met zich mee.

De OVB hoopt op beterschap en organiseert onder meer daarom tijdens de nacht van 19 op 20 november 'De Nacht van de Ondernemer', waar ondernemers terechtkunnen voor gratis juridisch advies.

Bron:
De Morgen - http://www.demorgen.be/economie/neg...akker-b68297a7/

Mijn mening:
Enerzijds vind ik het een goede zaak dat ondernemers ‘wakker liggen van hun bedrijf’ maar anderzijds vind ik dit onrustwekkend. Het is positief dat ondernemers begaan zijn met hun bedrijf maar het gaat net een stap te ver als ze ervan wakker liggen. Ik denk dat de ondernemers betere ondersteuning nodig hebben. Er worden heel wat dingen verwacht van hen maar er wordt soms vergeten dat het ook maar mensen zijn die nood hebben aan ontspanning. Bij ondernemerschap komt heel wat kijken wat sommige beginnende ondernemers over het hoofd zien, daarom zal enige begeleiding hierbij hen een beetje rust bieden.
Het initiatief van de overheid is positief. Zij organiseren ‘de nacht van de ondernemer’. Op deze manier willen ze de ondernemers juridisch advies bieden. Naar mijn mening zou ik niet enkel juridisch advies aanbieden maar ook psychologisch advies.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.