actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2015, 18:52
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Grote 'namaakbende' opgerold

Voor het eerst is in België een volledig netwerk opgerold van criminelen die namaakproducten verkochten. Vooral parfum, handtassen en merkkleren, allemaal nep, met een straatwaarde van drie miljoen euro. Een recordvangst voor de economische inspectie.

Bekijk ook het filmpje op de website.

Bron: Knack, http://www.knack.be/nieuws/grote-na...tch-624937.html

Datum: 12/11/2015

Eigen mening: Namaakproducten vind je overal, maar eigenlijk is dit verboden. Als je naar het buitenland op reis gaat, dan kom je in elk winkeltje wel namaakproducten tegen die ze verkopen tegen heel lage prijzen. Ik denk dat iedereen wel eens een namaak T-shirt of een namaak handtas gekocht heeft. Als je dan met het vliegtuig terug naar België reist en je wordt tegengehouden door de douane, dan is de kans er dat je deze spullen moet inleveren. Als je geluk hebt en je hebt maar een paar dingen bij, dan laten ze jou gewoon verder. Heb je meerdere namaakproducten bij, dan moet je deze sowieso inleveren. Ik begrijp wel dat ze dit doen om zo louche zaken te vermijden, zoals deze van het artikel.
Ik vind het persoonlijk ook niet erg dat je op sommige plaatsen namaakproducten kunt kopen voor een heel lage prijs. Iedereen droomt wel eens over een mooi Michael Kors handtas of een voetbaltenue van FC Barcelona, maar niet iedereen kan dit zich permitteren en kopen daarom de namaakversie. Zoals ze in het filmpje zeggen, hebben ze een namaakbende opgerold die namaakproducten verkopen voor een veel te hoge prijs. Zo betaal je bijvoorbeeld €100 voor iets wat maar €1 waard is. Dit vind ik niet kunnen, want het is niet eerlijk tegenover de koper. Het is ook vaak ongezond, zoals de urine of de benzine in een parfumflesje. Als ze namaakproducten verkopen, dan moeten ze dit eerlijk doen, dus met een veel lagere prijs en veilig voor de consument.

Laatst aangepast door Jill.V*rstrepen : 14th November 2015 om 19:01.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.