actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2012, 15:32
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Werkloosheid in eurozone op hoogste peil in 14 jaar

Werkloosheid in eurozone op hoogste peil in 14 jaar

De werkloosheidsgraad in de eurozone is in februari opgelopen tot 10,8 procent. Dat is het hoogste peil in veertien jaar tijd. Dat blijkt uit cijfers van het statistisch bureau Eurostat.


De werkloosheidsgraad in de eurozone steeg van 10,7 procent in januari naar 10,8 procent in februari. Dat is het hoogste peil sinds juni 1997. Het cijfer is conform de analistenverwachtingen.

In de volledige eurozone zitten 17,134 miljoen mensen zonder werk. In Spanje is de werkloosheidsgraad het hoogst: 23,6 procent van de Spanjaarden zit zonder werk. In Italië stijgt het cijfer naar een nieuw record (9,3 procent) en ook in Portugal tikt het werklozencijfer af op een plafond van 15 procent. De zuiderse landen worstelen met de doorgedreven wurgbesparingen en dat uit zich in de werkgelegenheid.

Het Duitse werklozencijfer bleek met 5,7 procent dan weer het meest stabiele van de hele eurozone.

Bron: http://standaard.be/artikel/detail....DMF20120402_053
Eigen mening: Ik verschiet niet van dit cijfer. Als je op de hoogte bent van de economische actualiteit, dan weet je dat de werkloosheid deze tijd zeer schrijnend is. Toch is het erg dat het werkloosheidscijfer niet daalt, maar voor de zoveelste keer weer stijgt. 1 op de 10 personen in Europa zijn werkloos, en dat is toch echt wel heel veel. Op zo'n momenten dat ik zo'n artikels lees, ben ik toch wel blij dat ik een lerarenopleiding volg. De eerste jaren kunnen misschien moeizaam verlopen, maar eens je vastbenoemd bent, is dat toch wel een zeer grote zekerheid op werkvlak. Ergens geeft dat toch wel wat bemoediging.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.