actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th February 2011, 15:20
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Studenten op kot overvallen en beroofd

Vijf mannen hebben donderdagavond vier studenten overvallen en beroofd in hun kot in Leuven. Ze gingen er vandoor met twee laptops, een playstation en de gsm's van de studenten. Dat meldt de Leuvense lokale politie vrijdag.

Het incident deed zich rond kwart over tien 's avonds voor in de Mechelsestraat. Op dat ogenblik werd er bij de studenten aangebeld. Eén van de vier opende de deur en zag vijf onbekende mannen staan.
Onraad

Omdat hij onraad rook, probeerde de student de deur nog snel te sluiten. De vijf mannen verhinderden dat echter en grepen de student bij de keel. Ze dwongen hem de woonkamer in, waar zijn medestudenten zaten.

Terwijl twee overvallers de studenten in de gaten hielden, en een derde op wacht stond in de hal, doorzochten de twee anderen het gebouw. Ze stalen twee laptops, een playstation en de gsm's van de studenten en gingen er vervolgens vandoor.
Achtervolging

Eén van de slachtoffers liet het daar niet bij en ging de daders achterna. Hij kon één van de vluchters vastgrijpen, waarop die de tas met laptops en de playstation liet vallen.

De andere overvallers kwamen hun kompaan te hulp en sloegen op de student in. Toen die hulp kreeg van twee medebewoners, gingen de overvallers uiteindelijk op de vlucht.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...en-beroofd.aspx

Mening:
Ik vind het niet kunnen dat ze nu ook al gaan inbreken bij studenten. Veel studenten doen een weekendjob om hun kot en spullen voor te studeren te kunnen betalen.
Ik ben blij dat de studenten het er niet bij gelaten hebben en de overvallers achterna zijn gegaan.
Ik vind het ook erg dat je tegenwoordig al niet meer veilig de deur kan opendoen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th February 2011, 21:48
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Het is goed dat men dit voorval in de krant heeft gezet. Zo worden studenten er op gewezen dat ze op hun hoede moeten zijn wanneer ze de voordeur openen.
Ik kan het niet begrijpen wie het in zijn hoofd haalt om studenten te beroven. Die jongeren hebben meestal buiten een laptop of tv niet veel echt kostbare zaken op hun kot. Bovendien is het een hele laffe daad. Gelukkig hebben deze studenten zich niet laten doen en zijn ze de dieven achterna gegaan. Het blijft natuurlijk wel een spijtige zaak dat de boosdoeners toch nog enkele bezittingen hebben kunnen meenemen. Aan de andere kant vind ik het ook wel gevaarlijk dat de studenten achterna gelopen zijn. Je weet nooit op voorhand hoe een confrontatie met criminelen, want dat zijn ze uiteindelijk toch, zal eindigen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.