actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2013, 08:48
J*ren.vanpelt J*ren.vanpelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 25
Commerzbank schrapt 5.200 banen

De Duitse Commerzbank gaat een reorganisatie doorvoeren waarbij 5.200 van de in totaal 58.000 banen worden geschrapt in de komende twee jaar. Twee leden van de raad van bestuur verlaten het bankconcern. De bank heeft ook een vestiging in Brussel.

Met de personeelsreductie wil de op een na grootste bank van Duitsland de resultaten opvijzelen. Commerzbank is sinds de financiële crisis deels in handen van de Duitse overheid.

De bestuurders Jochen Kloesges en Ulrich Sieber stappen aan het eind van dit jaar op. Daardoor blijven nog zeven bestuursleden over.

Het concern maakte ook bekend dat de winst voor belasting in het derde kwartaal van dit jaar ruimschoots is gehalveerd, van 211 miljoen euro vorig jaar, tot 103 miljoen euro.

Bron: De Standaard, 7/11/2013
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131107_00827744

Mijn mening: Het schrappen van 5.200 banen van de 58.000 banen is zeer drastisch. Het is weeral maar eens een gevolg van de financiële crisis. Dit gaat ook voelbaar zijn in België, aangezien ze hier ook een vestiging hebben. De winst is ook gehalveerd. Ik vraag me af hoe zo iets kan, het gaat wel over zeer grote bedragen. Ligt de fout dan deels niet bij de bank ?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.