actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2013, 11:56
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Géén alternatief voor 6 procent btw op elektriciteit

In Het Niewsblad op 4 november 2013
Berekeningen door o.a. de Nationale Bank tonen aan dat een verlaging van de btw op elektriciteit van 21 naar 6 procent wel degelijk zorgt voor een vermindering van de loonkosten met zo’n 500 miljoen euro. Er zijn ook geen alternatieven voorgesteld.
Woensdag buigt de federale regering zich samen met de regionale regeringen over het relanceplan. Tijdens de voorbereidende gesprekken werd geen enkel alternatief naar voor geschoven voor een verlaging van de btw op elektriciteit van 21 naar 6 procent.
Bevestiging
Volgens het Planbureau kan zo’n verlaging de loonkosten met 500 miljoen euro verminderen. CD&V betwijfelt dat. De Nationale Bank en de Hoge Raad voor de Werkgelegenheid kregen de opdracht om de cijfers van het Planbureau te bekijken. De regering krijgt vandaag het rapport, maar in regeringskringen klonk het gisteren al dat de cijfers wel degelijk bevestigd worden.

Mening:
Een verlaging van de BTW op elektriciteit vind ik een zeer goed plan. We verliezen een enorm deel van ons loon aan BTW kosten. Als deze BTW zou minderen, zullen we elke maand een beetje meer geld overhebben dan dat nu het geval is. Dit kan bij sommige een groot verschil betekenen in het rondkomen met hun geld voor de maand. Ik denk dat vele Belgen deze verlagen toejuichen en hopen dat deze er echt komt. Wel heb ik in mijn hoofd de vraag waar de regering dan het geld, dat ze normaal uit de BTW halen, vandaan gaat komen?

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/economie/a...ktriciteit.aspx
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.