actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2016, 12:09
elke.d*puydt elke.d*puydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Arendonk
Posts: 50
De Croo over heisa rond Van Biesen: "Een liberaal kan nooit racistisch zijn"

De Croo over heisa rond Van Biesen: "Een liberaal kan nooit racistisch zijn"

"Onze partij is principieel. Een liberaal kan nooit racistisch zijn." Dat zegt Open Vld-coryfee Herman De Croo maandagochtend bij aanvang van het partijbestuur. Mogelijk wordt na de bijeenkomst duidelijk of Kamerlid Luk Van Biesen voor de statutaire commissie moet verschijnen omwille van een omstreden interview.

Luk Van Biesen ligt opnieuw onder vuur nadat hij zaterdag in een interview met De Morgen zijn beruchte uitspraak over sp.a-collega Meryame Kitir - "dat ze beter terugkeert naar Marokko" - ontkende. "Klopt niet, er was geen vleugje racisme mee gemoeid", zei Van Biesen. "Ik stel vast dat zijn excuses niet oprecht waren", reageerde Kitir en ook bij Open Vld vallen Van Biesens woorden niet in goede aarde.

Mogelijk wordt vanmiddag duidelijk of het Kamerlid voor de statutaire commissie moet verschijnen. Dat gebeurt als een lid van de partij bij die commissie klacht neerlegt. "Iedereen heeft zijn goede en zijn minder goede kanten", zegt Vlaams parlementslid Herman De Croo. "Ik vond het interview ongelukkig, ik dacht dat de zaak voorbij was." De grondslagen van de partij zijn echter duidelijk, vindt hij. "We zijn daar principieel in. Wie vrijheid voor zichzelf vraagt, moet de vrijheid van anderen respecteren. De andere partijtoppers wensen niet te reageren voor afloop van het partijbestuur.

bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/politiek/de-...-zijn-b8505b69/

datum: 24/10/2016

eigen mening
Als je in de politiek stapt en je aansluit bij een partij vind ik logischerwijs dat je als vertegenwoordiger van je partij ook mee staat achter de uitgangspunten en gedachtegang van die partij. Luk Van Biesen had, als liberaal, in mijn mening nooit de uitspraak "dat ze beter terugkeert naar Marokko" over collega Meryame Kitir mogen maken. Bovendien is het een persoonlijke aanval die weinig respect toont voor zijn collega en veel zegt over Luk Van Biesen als persoon. Als je als politicus zo’n uitspraken moet gebruiken om je standpunt duidelijk te maken of je gelijk te krijgen zit je niet op je plaats in het parlement van een land.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.