actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2017, 14:40
Elle.S*ruyf Elle.S*ruyf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Grobbendonk
Posts: 37
“Bitcoin is zeepbel van ongezien formaat”

“Bitcoin is zeepbel van ongezien formaat”

Het gaat hard voor de bitcoin tegenwoordig. De waarde van de virtuele munt is in 2017 al met 646 procent gestegen en volgens de investeringsbank Goldman Sachs is de bitcoin deze maand nog 8.000 dollar waard. Experts waarschuwen echter voor de zeepbel die elk moment kan barsten.

Wie in 2010 100 euro investeerde in bitcoin, is nu multimiljonair. Die 100 euro zou nu meer dan 7 miljoen euro waard zijn. En volgens de Amerikaanse bank Goldman Sachs is de munt nog lang niet over zijn hoogtepunt heen. Nog deze maand zou de bitcoin door de grens van 8.000 dollar schieten.

Experts waarschuwen voor een immense bitcoinbubbel die kan vergeleken worden met de zeepbel in de Amerikaanse hypothekenmarkt in 2008. Die zeepbel leidde tot een grote wereldwijde financiële crisis. En de bitcoin zit momenteel op een veel agressievere koers dan eerder beurshypes, zoals bijvoorbeeld de dotcombubbel. De onderstaande grafiek van vermogensadviseur Bespoke Investment Group toont die grote verschillen aan.

Tom Lee, medeoprichter van marktonderzoeker Fundstrat was een van de eerste grote namen in Wall Street die de Bitcoin een koopadvies meegaf. Hij voorspelde dat de bitcoin tegen het einde van 2017 ongeveer 6.000 dollar waard zou zijn. Ondertussen is nu al de grens van 7.000 dollar doorbroken. “Op de korte termijn ben ik zeer voorzichtig over de bitcoin”, aldus Lee.

Zakenbank Goldman Sachs denkt dat de bitcoin eerst nog drie ‘groeigolven’ zal doormaken voor een eventuele crash zich voordoet. Zondag verstuurde de bank nog een memo naar de klanten met de mededeling dat de bitcoin nog deze maand door de grens van 8.000 dollar zal breken. Hoeveel de bank zelf heeft geïnvesteerd in de munt, is onbekend.
Datum: 7/11/2017
Bron: De Morgen via https://www.demorgen.be/technologie...rmaat-bc5ada00/

Mening:
De Bitcoin klinkt met zijn stijgende koers erg aantrekkelijk. Ik vind toch dat we voorzichtig moeten zijn met de Bitcoin als een belegging en er twee keer over moeten nadenken voordat we erin beleggen. De Bitcoin vertegenwoordigt niet erg veel naar mijn mening. Het is een soort virtueel geld. Bij een aandeel heb je een deel van een bedrijf, bij contant geld is er een goudwaarde aan verbonden, bij een staatsbon heb je een belegging bij de overheid.
De Bitcoin is naar mijn mening vooral gebaseerd op vertrouwen en op verwachtingen. Ik denk dat de "selffulfilling prophecies'' hier een erg belangrijke rol kunnen spelen. Als veel mensen verwachten dat de koers gaat stijgen, gaan ze er allemaal in beleggen en gaat de koers dalen maar het omgekeerde verhaal is ook waar.
Ik ben ook van mening dat we moeten oppassen dat Bitcoins niet gebruikt worden voor criminele activiteiten.

Laatst aangepast door Elle.S*ruyf : 7th November 2017 om 14:48.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.