actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2013, 17:11
T*omaspattyn T*omaspattyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Grobbendonk
Posts: 31
Heropbouw Filipijnen na Haiyan kost 2,2 miljard euro

De Filipijnen hebben drie miljard dollar (2,2 miljard euro) nodig voor de heropbouw van de gebieden die begin november verwoest zijn door tyfoon Haiyan, de dodelijkste in de geschiedenis van het land. Dat zegt de Filipijnse president Benigno Aquino.

Tientallen dorpen in het centrum van de Filipijnen hebben nood aan hulp van de regering om de verwoestingen op te ruimen en de beschadigde infrastructuur herop te bouwen, zei Aquino in de marge van de top van de Asean (Association of Southeast Asian Nations) gisteren in Tokio.

"De taak is erg ontmoedigend", betreurde hij. Aquino schat dat "zowat 130 miljard pesos", ofwel bijna drie miljard dollar geďnvesteerd moet worden in het herstel, zo blijkt uit een tekst die de president in Manila publiceert.

De balans na de tyfoon bedraagt vandaag 6.033 doden en 1.779 vermisten. Zowat een miljoen woningen zijn verwoest, waardoor vier miljoen mensen geen dak meer boven het hoofd hebben.

Haiyan trof de Filipijnen op 8 november en haalde windsnelheden tot 300 kilometer per uur.

Datum:14/12/2013

Bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/17443/Tyfoon-Haiyan/article/detail/1758242/2013/12/14/Heropbouw-Filipijnen-na-Haiyan-kost-2-2-miljard-euro.dhtml

Mening: Hier zien we duidelijk dat er mensen zijn die degelijk hulp hebben. Mensen die alles zijn verloren door een natuurramp en niet door hun eigen, door bijvoorbeeld gokken of een andere verslaving. Ik hoop dat ze allemaal geholpen en hun leven verder kunnen zetten. Voor sommigen zal dit echter niet gaat wegens dat de ramp vele levens heeft weggenomen. Waarom moet hulp altijd geld kosten? Kan een mens niet eens gewoon helpen zonder er iets voor te vragen?

Laatst aangepast door T*omaspattyn : 14th December 2013 om 17:19.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2013, 18:41
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Ook ik leef mee met de slachtoffers van de tyfoon Haiyan. Ik heb echter nog geen geld gestort voor organisaties zoals Haiyan 21-21. Waarom niet? Ik ben bang dat het geld niet zal aankomen in de hardst getroffen gebieden, die deze centjes het hardst nodig hebben. Persoonlijk vind ik het zinvoller om dekens en kleren te sturen. Dingen die ik zelf echt niet zal missen, en die minder aantrekkelijk zijn om achter te houden.
Natuurlijk, als iedereen dezelfde mening heeft als ik, zal er nooit geld terechtkomen in de Filipijnen en zal men nooit kunnen beginnen met de heropbouw van het land. Daarom ben ik ook enorm blij dat er mensen zijn die kapitaalkrachtiger zijn dan ik en die wel geld storten voor verscheidene hulporganisaties. Dikke pluim toch wel voor die mensen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.