actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2012, 14:41
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

donderdag 29 november 2012 om 22u26
De gemeenteraad van Rotterdam is voorstander van legale wietplantages waar onder toezicht van de gemeente hennep wordt geteeld.

Donderdag stemde een meerderheid in de raad voor een motie van de partijen GroenLinks en D66 over de gemeentelijke wietkweek. Volgens GroenLinks en D66 is het huidige beleid tweeslachtig. Aan de ene kant wordt verkoop in coffeeshops gedoogd, aan de andere kant is inkoop van wiet door de exploitanten van de shops verboden.

"Met een gemeentelijke wietplantage voorkom je onveilige situaties en hou je controle op de kwaliteit van de wiet", aldus fractievoorzitter Arno Bonte van GroenLinks.

Rotterdam zal bij het de Nederlandse regering pleiten voor de gemeentelijke wietplantages die aan de rand van de stad zouden kunnen komen.

Coffeeshops en scholen

De gemeenteraad stemde ook voor een motie van GroenLinks om de afstand tussen een school en een coffeeshop op 250 meter te houden. De regering wil die afstand oprekken tot 350 meter. Dat zou de sluiting van tien Rotterdamse coffeeshops betekenen. De gemeente wil het huidige aantal van 45 shops behouden om straathandel te voorkomen. (Belga/TV)

Bron: De Knack, 29/11/12, http://www.knack.be/nieuws/buitenla...00215425554.htm

eigen mening

Ik heb hier een enorm dubbel gevoel over. Ja, het mag in Nederland, wiet is niet verboden. Maar dit gaat het meer goedkeuren en aanbevelen aan mensen. Ik ben akkoord met het feit dat je dan de kwaliteit kan controleren en dat is goed. Er worden in de coffeeshops soms slechte kwaliteit verkocht en dat kan enorm schadelijk zijn. Daarvoor zou dit goed zijn. Maar ik keur wiet (buiten voor medische redenen) niet goed. Als je dan openlijk een plantage van de gemeente gaat maken, dan is het zoals een houthandelaar, daar is er vaak ook maar eentje van in de gemeente. Ik heb over een gemeentelijke wietplantage toch mijn twijfels, zoals in het begin gezegd, een dubbel gevoel. Kan je dan niet gewoon meer controle doen in de coffeeshops, als het om de kwaliteit gaat ? Ik weet het zo niet hoor, of dit zo'n goed idee is.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.