actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2014, 19:50
matthias.h*ubrechts matthias.h*ubrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oelegem
Posts: 20
Drie kwart van Canariërs tegen omstreden olieboringen

Drie kwart van Canariërs tegen omstreden olieboringen


Drie kwart van de bewoners van de Canarische Eilanden is tegen de omstreden olieboringen voor de kusten van Lanzarote en Fuerteventura. Dat blijkt uit een bevraging die de regering van de eilandengroep in opdracht had gegeven aan de universiteiten in La Laguna op Tenerife en in Las Palmas op Gran Canaria.

De Canarische regering deelde vandaag mee dat 75,4 procent van de bevraagden zich tegen de proefboringen in de Atlantische Oceaan had uitgesproken, die het gas- en olieconcern Repsol vorige week waren begonnen. Toch 15,4 procent van de eilandbewoners was voor de zoektocht naar olievelden.

De regionale regering, die ronduit gekant is tegen de plannen, had zondag een volksraadpleging willen houden. Het grondwettelijk hof had het referendum echter in de tussentijd verboden. Daarom gaf de regering van de eilandengroep de bevraging in opdracht.

De Spaanse centrale regering had de proefboringen toegestaan. Minister van Industrie José Manuel Soria kondigde aan dat over twee tot drie maanden zal geweten zijn of in het zeegebied ten oosten van Lanzarote en Fuerteventura aardolie aanwezig is. De tegenstanders verzetten zich omdat een ongeluk verschrikkelijke gevolgen voor het toerisme kan hebben.

Bron:
http://www.demorgen.be/buitenland/d...ingen-a2130675/

Mening:
Ik zou willen beginnen met te zeggen dat ik zowel pro als contra ben.
Pro: als het effectief blijkt dat er aardolie en aardgas in het zeegebied voor de Canarische Eilanden ben ik er wel van overtuigd dat dit een lichtpunt is in de huidige economische crisis van het land. Zoals we weten verloopt het in de zuiderse landen van Europa op financieel een beetje stroef en dus ben ben ik van mening dat deze vorm van fossiele brandstof toch wel wat financiële verlichting kan bieden.
Contra: wat niet te ontkennen valt is dat in geval van ongeluk dit verschrikkelijke gevolgen zal hebben voor de natuur en milieu in de eerste plaats, maar ook het toerisme kan hier onder te leiden hebben. Het is echter ook de grootste bron van inkomen voor de meeste mensen op de eilandengroep.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.