actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2014, 10:58
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 88
Italiaanse president Napolitano (89) stapt eind dit jaar op

Italiaanse president Napolitano (89) stapt eind dit jaar op

President Giorgio Napolitano (89) van Italië stapt aan het einde van het jaar op. Dit heeft de krant la Repubblica gemeld op gezag van bronnen in het Quirinaalspaleis. De oud-communist heeft al eerder aangegeven dat hij "de last van de jaren begint te voelen". Napolitano is het oudste staatshoofd van Europa en het op twee na oudste staatshoofd ter wereld, na president Robert Mugabe (90) van Zimbabwe en koning Abdullah (90) van Saudi-Arabië.

Napolitano bekleedt zijn functie sinds 2006. Het was toen de eerste keer dat een voormalig kopstuk van de Italiaanse Communistische Partij (PCI) tot president van de Italiaanse Republiek werd gekozen. Hij werd al snel enorm populair. In 2013 werd hij de eerste president van Italië die werd herkozen. Het kiescollege van parlementariërs en regiovertegenwoordigers kon het toen niet eens worden over een andere kandidaat. Daardoor is hij nu de langstzittende president van Italië ooit.

Bron: De Morgen, 08/11/14
http://www.demorgen.be/buitenland/i...ar-op-a2115713/

Eigen mening: Het feit dat President Napolitano is herverkozen in 2013 bewijst dat hij voor zijn volk erg goed is geweest. Hierdoor is hij de langstzittende president van Italië ooit. Toch stel ik me vragen bij een President van die leeftijd. Kan een persoon van 89 jaar oud op een goede manier regeren over een land? Enerzijds denk ik van wel, aangezien president Napolitano reeds over enorm veel ervaring beschikt. Anderzijds vrees ik dat hij op zijn leeftijd niet meer honderd procent mee is met de huidige maatschappij en daarom niet meer geschikt is om deze maatschappij te leiden en te regeren. Ik vind dat hij de juiste beslissing neemt door eind dit jaar op te stappen en het regeren over te laten aan anderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.