actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2014, 16:49
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Tremelo
Posts: 122
Australië lanceert visum voor superinvesteerders

Al wie minstens 15 miljoen Australische dollar (ongeveer 10 miljoen euro) investeert in de Australische economie, kan een permanente verblijfsvergunning krijgen. Het zogenaamde eersteklassevisum werd vandaag aangekondigd.

Australië heeft sinds 2012 al een VIP-visum, waarmee buitenlanders die 5 miljoen Australische dollar investeren, minstens vier jaar in het land kunnen verblijven.

15 miljoen dollar
Het eersteklassevisum gaat nog een stapje verder. Wie minstens 15 miljoen dollar in de economie injecteert, krijgt een permanente verblijfsvergunning. De maatregel treedt vanaf juli 2015 in werking. Het visum wordt afgeleverd na een verblijf van een jaar op Australische bodem.

"De regering gaat het visum-aanbod hervormen om méér rijke mensen ertoe aan te zetten zich in Australië te vestigen", zo legde eerste minister Tony Abott uit in een persbericht.

China
Sinds november 2012 werden 436 VIP-visa uitgereikt voor een totale investering van 2,18 miljard Australische dollar, zo blijkt uit gegevens van het ministerie van Immigratie. Bijna negen op de tien investeerders zijn afkomstig uit China.

Australië hanteert traditioneel een zeer streng immigratiebeleid.

Bron : http://www.demorgen.be/buitenland/a...rders-a2089514/

Eigen mening: Langs de ene kant vind ik het wel een slim idee. Het doet de economie van Australië alleen maar goed,natuurlijk. Buitenlanders zijn gemotiveerder om in de Australische economie te gaan investeren. Ik vind dan ook dat mensen, die zoveel geld investeren, recht hebben op een verblijfsvergunning om hun investering optimaal te kunnen opvolgen.
Langs de andere kant vind ik het een beetje omkoperij. Australië heeft dan wel een streng immigratiebeleid maar mensen met veel geld kunnen als het ware een bedrijfsvergunning 'kopen'. . Dat is gewoon absurt en ondemocratisch in mijn ogen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.