actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Moeten leraars terughoudend zijn ten aanzien van hun geaardheid?
Ja, toch wel 15 16.48%
Neen, moet kunnen 76 83.52%
Stemmers: 91. U mag niet stemmen in deze peiling

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th August 2014, 18:14
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question ‘Leraars best voorzichtig met uitspraken over privéleven’

‘Leraars best voorzichtig met uitspraken over privéleven’


In een opvallende reactie op de getuigenis van de homoseksuele leraar David Degreef, raadt Charles Huygens, de directeur-generaal van het openbaar onderwijs van de stad Brussel, leraars aan voorzichtig te zijn met uitspraken over hun privéleven.



David Degreef mocht als leerkracht beginnen in het tweede leerjaar van een basisschool van het stedelijk onderwijs in Brussel, maar de directrice vroeg hem zich niet te uitdrukkelijk te uiten als homoseksueel. In een massaal gedeelde post op Facebook liet Degreef vorige week weten dat hij om die reden de job niet aanvaard had.

‘Ik ben trots op wie ik ben. Iedereen mag dat weten ... Ik kruip niet terug in de kast’, schreef Degreef op Facebook. ‘Hoe kan ik kinderen leren te allen tijde zichzelf te zijn als ik het zelf niet mag?’


Neutraliteit

In een reactie benadrukt de directeur-generaal van het openbaar onderwijs van de stad Brussel de neutraliteit van het beroep. ‘We raden leraren steeds aan voorzichtig te zijn met uitspraken over het privéleven, of dat nu over godsdienst, politieke overtuigingen of geaardheid gaat’, aldus Charles Huygen.

Huygen betreurt het nog dat Degreef hierover geen gesprek is aangegaan met de directrice of het openbaar onderwijs van de stad Brussel. ‘We nodigen hem hierbij uit contact op te nemen.’


Blog DS, 18-08-2014

Zie ook: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=50074
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 18th August 2014 om 20:55.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.