actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd September 2014, 19:40
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Tegen volgend jaar mogelijk tot 1,4 miljoen ebola-infecties

Tussen 550.000 en 1,4 miljoen mensen kunnen tegen januari 2015 besmet zijn met het ebolavirus. Dat stelt een studie van de Amerikaanse Centers for Disease Control (CDC). Dat zou betekenen dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de grootte van de epidemie stevig onderschat heeft.

Volgens de WHO hebben sinds de start van de laatste ebola-uitbraak 5.864 mensen het virus opgelopen. Het CDC vreest nu dat het aantal besmettingen al veel hoger ligt. Volgens het rapport van de organisatie is het waarschijnlijker dat er al ongeveer 15.000 gevallen zijn.

Het CDC baseert haar cijfers op een epidemiologisch model dat onder andere rekening houdt met het aantal mensen dat elke ebolapatiënt uiteindelijk zal besmetten. De organisatie benadrukt wel dat het gebruik maakte van cijfers uit augustus, die geen rekening houden met nieuwe initiatieven zoals die van de Amerikaanse regering, die in de getroffen regio onder andere 500 hulpverleners per week opleidt.

‘Uitgebreide en snelle ingrepen - zoals degene die al begonnen zijn - kunnen voor een keerpunt zorgen in de uitbraak en een snelle daling van het aantal besmettingen teweegbrengen’, aldus het rapport van het CDC. ‘Als je genoeg mensen effectief kan isoleren, dan kan de epidemie gestopt worden. Ik ben ervan overtuigd dat de ergste prognoses geen waarheid zullen worden’, besluitt CDC-directeur Thomas Frieden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140923_01283467
Datum: 23/09/2014

Mening: Ik denk toch wel dat we dit bericht serieus gaan moeten nemen. Ebola komt steeds minder in ons nieuws, omdat het ons niet direct treft. Er zijn in Europa nog altijd geen besmettingen of de enkele besmettingen worden direct onder quarantaine gebracht. Ik denk dat de meeste mensen hierover ook niet verder kijken dan hun neus lang is en in hun hoofd denken 'Het is toch enkel in Afrika, dus ons kan niets overkomen'. Daarom vind ik dit ook zo'n belangrijk en alarmerend bericht.

Laatst aangepast door D*nnis Geentjens : 23rd September 2014 om 19:49.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.