actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2016, 13:36
Maud.s*aepen Maud.s*aepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 15
Miljoen extra voor aangepast openbaar vervoer voor mindermobielen

Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) trekt een miljoen euro extra uit voor aangepast vervoer van mindermobielen. Met die stijging van 3 naar 4 miljoen euro wil hij het aanbod uitbreiden naar plaatsen waar het nu nog niet bestond en tegemoetkomen aan de stijgende vraag, klinkt het.


Bedoeling is om het aanbod van de Diensten Aangepast Vervoer volgend jaar voor het eerst in heel Vlaanderen beschikbaar te maken. Een deel van het extra geld zal dus gaan naar het wegwerken van de blinde vlekken in Aalst, Brugge, Oudenaarde en Wetteren. De rest van het geld moet de stijgende vraag helpen opvangen.

Tegelijk wil minister Weyts in de nieuwe beheersovereenkomst met De Lijn fors inzetten op betere toegankelijkheid. Door haltes en voertuigen toegankelijk te maken voor mensen met een beperking, zou de huidige reservatieplicht van 24 uur voor mensen met een beperking op bepaalde lijnen kunnen wegvallen.

De standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161127_02593810

27/11/2016

Eigen mening: Het openbaar vervoer wordt door bijna iedereen gebruikt in Vlaanderen, dus de bussen zitten vaak ook heel erg vol. S'morgens als de jongeren naar school gaan zit iedereen waar ze kunnen gaan zitten dus ook op de gehandicapte plaatsen. Dit geeft dus grote problemen moest er iemand met een handicap opstappen. Dit geld ook voor ouderen, zwangeren,... Er wordt niet snel genoeg plaats gegeven voor deze mensen die de plaatsen het meeste nodig hebben. Door een miljoen euro extra uit te geven aan aangepast vervoer van mindermobielen zal dit probleem verhelpen kunnen worden. Ik hoop dat hier door de problemen op het openbaar vervoer zullen verhelpen worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2016, 13:45
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Een miljoen extra voor aangepast vervoer

Ik vind dit een goede maatregel, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit het probleem kan oplossen. Zeker wanneer de bus 's morgens vol zit met jongeren staat er niemand op. We staan niet meer op voor ouderen, zwangeren, ... Wanneer de bus vol zit, gaat het voor mensen met een rolstoel moeilijk blijven om de bus te nemen. Dan gaat er nog altijd niet genoeg plaats zijn voor hun rolstoel en dat blijft erg. Daarom denk ik niet dat deze maatregel het probleem kan oplossen, maar ik denk wel dat het het probleem draaglijker kan maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.