actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2013, 07:14
e*ise.vandenabeel e*ise.vandenabeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Schilde
Posts: 98
Albert II vraagt extra kostenvergoeding

Albert II vraagt extra kostenvergoeding

De afgetreden koning Albert II heeft zich bij de regering beklaagd over de vermindering van zijn dotatie. Dat vernam Le Soir. Albert vraagt de regering om sommige van zijn kosten te dragen.

Sinds hij aftrad, beschikt Albert over een dotatie van 923.000 euro. Flink minder dan de 11,5 miljoen euro die hij als koning kreeg op het einde van zijn regeerperiode.

Sinds de regering Di Rupo de dotaties hervormd heeft deze zomer moet Albert bovendien btw en accijnzen ophoesten, en voor een deel ook personenbelasting. Dat is goed voor een hap van 200.000 euro uit zijn budget.

Albert zou die reductie van zijn middelen van bestaan als ‘ondankbaarheid’ ervaren na twintig jaar dienst op de troon en hij zou er financieel door ‘in de problemen’ komen. Hij kan dezelfde levensstandaard niet meer aanhouden en zijn verblijven in het buitenland zouden in het gedrang komen.

In zijn entourage wordt naar oplossingen gezocht. Een idee is de staat het onderhoud en de verwarming van zijn residentie kasteel Belvédère te laten bekostigen. Of de koninklijke vraag positief beantwoord kan worden in tijden van budgettaire schaarste, is nog maar de vraag.

De perswoordvoerder van het paleis weigerde elk commentaar.

Bron: De Standaard
Datum: 7/11/2013

Mening: Kwaad word ik ervan. Ik begrijp niet dat de vorige koning niet meer tevreden is met zijn dotatie. Gedurende zijn regeerperiode heeft hij miljarden verdiend. Het is toch betreurend dat hij nu al klaagt dat hij niet meer zou rondkomen. Dat geloof ik niet. Ook een afgetreden koning zou nog begaan moeten zijn met zijn volk. Hij weet, in mijn ogen, als één van de besten hoe hard de politici hun best doen om de Belgische schulden af te betalen. Ze proberen zoveel mogelijk te besparen. Nu dit, ik hoop dat de aanvraag niet wordt goedgekeurd. We kunnen het geld immers veel beter besteden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.