actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2012, 13:23
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Nieuwe databank moet helpen bij bestrijding sociale fraude

Nieuwe databank moet helpen bij bestrijding sociale fraude

Alle overheden beschikken sinds vandaag over een nieuwe elektronische databank in de strijd tegen sociale fraude. De nieuwe tool werd voorgesteld door staatssecretaris voor Fraudebestrijding John Crombez.

Alle overheden, van federaal tot gemeentelijk, hebben sinds vandaag toegang tot Dolsis. Om gevallen van sociale fraude te ontdekken hadden ze vroeger enkel de ruwe gegevens ter beschikking. Met het nieuwe programma kunnen alle lokale gegevens digitaal worden gekruist met die van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid en zal misbruik sneller aan het licht komen.

Dolsis laat onder meer toe in realtime te bekijken in welk dienstverband iemand werkt, hoe hij daarvoor wordt vergoed en of hij in orde is met de sociale zekerheid. Ook werknemers met de buitenlandse nationaliteit komen in het systeem terecht. Zo kan bijvoorbeeld worden bekeken of iemand recht heeft op een werkvergunning.

Mening: Ik ben blij dat er remedies komen tegen fraudes. Als je nagaat hoeveel fraudes er gebeuren in België.
Ik ben er zeker van dat er nog van veel fraudes geen weet is. Ik hoop dat deze nieuwe databank veel zal voorkomen.
Ik vind het goed dat ze hier mee bezig zijn. Dit soort ''uitvindingen'' kunnen enkel maar goed zijn.
Ik hoop wel dat er geen fouten gaan opduiken in deze database. Dat ze pas gebruikt zal worden als het foutloos is.



Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...le-fraude.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.