actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2015, 22:59
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
Smile! We gebruiken het liefst vrolijke emoticons

Of we nu een rotdag hebben of fluitend door de straten wandelen: we versturen massaal gelukkige emoticons. Vooral de emoticons die in tranen uitbarsten van het lachen of een ‘hartjeszoen’ geven, zijn in trek, zeggen onderzoekers die meer dan een biljoen emoticons verzamelden via de Swiftkey-app.

De onderzoekers analyseerden meer dan een biljoen emoticons die met toetsenbord-app Swiftkey werden verstuurd in 16 verschillende talen, waaronder Frans, Engels, Spaans en Turks. Tijdens een periode van vier maanden werden van zowel iOS-toestellen als Android-toestellen data gebruikt. Na het verzamelen van alle emoticons bleek dat de top tien bijna uitsluitend uit ‘gelukkige’ gevoelens bestaat.

In bijna alle talen stond de emoticon die in tranen uitbarst van het lachen op nummer één - behalve bij de Fransen, die massaal hartjes naar elkaar sturen.

Dat bijna alle gebruikers zich beperken tot een standaardpakket van gelukkige emoticons, is verbazingwekkend én veelzeggend volgens de onderzoekers: ‘Er zijn meer dan 800 keuzes in de database van Swiftkey, en toch kiezen de meeste mensen over de grenzen heen uit dezelfde 30 tot 40 emoticons. We willen nu onderzoeken waarom de overige 760 ŕ 770 emoticons minder gebruikt worden.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150422_01642666
Eigen mening: Verrassend positief noem ik dit. Het is iets wat ik helemaal niet verwacht had. Ik heb het gevoel dat iedereen en vooral jongeren een 'slechtere' kijk op alles hebben. Net of iedereen een bril op heeft en enkel het 'slechte' nog kan zien. Maar het tegendeel blijkt. Zelf stuur ik ook bijna altijd blije emoticons, ik bekijk veel dingen daardoor ook positiever. Blijkbaar zijn heel veel mensen dan toch nog positief of gelukkig ingesteld. Dat maakt me zeer blij.
Dit is misschien ook iets interessant om na te gaan bij enkel jongeren. Is de uitslag dan nog steeds hetzelfde?
Het is in elk geval al goed dat deze emoticons meer gebruikt worden dan de trieste!
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.