actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2014, 07:41
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Conducteur verwittigd? Dat is dan toch 7 euro extra

Conducteur verwittigd? Dat is dan toch 7 euro extra

Treinreizigers die zonder ticket opstappen aan haltes waar loketten of automaten ter beschikking zijn, maar wel de treinbegeleider op voorhand verwittigen, betalen vanaf 1 februari een supplement van 7 euro. Nu is dat nog 3 euro.

Zwartrijders die nalaten om de treinbegeleider te verwittigen betalen vanaf dan ook 7 euro en doen dus een goede zaak. Volgens de huidige regeling dienen ze nog een supplement te betalen van 12,5 euro. De wijziging is een gevolg van de vereenvoudiging van de ticketverkoop aan boord, zo meldt NMBS-woordvoerder Bart Crols vandaag in een persmededeling.

De vereenvoudiging moet de discussies aan boord van de trein - die regelmatig aanleiding geven tot agressie tegen de treinbegeleider - tegengaan, luidt het. "In de nieuwe regeling rekent de treinbegeleider automatisch slechts één enkel supplement aan. Dat moet discussies en uiteindelijk ook agressie tegengaan."

Voor haltes waar geen loketten of automaten aanwezig zijn, moet ook vanaf februari 2015 nog steeds geen supplement betaald worden, preciseert de NMBS.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/c...extra-a2125292/
19/11/2014

Mening: Ik vind dit persoonlijk wel goed. Het zal wel wat problemen tegengaan, agressie tegen de treinbegeleiders komt toch wel veel voor en het kan echt je dag verpesten. Soms begrijp ik de mensen ook wel want sommige situaties zijn echt misverstanden.
Ik had laatst ook iets stom voor. Ik wou van Tielen naar Antwerpen-Centraal gaan met de trein, maar in Tielen was er tot nu toe geen automaat of loket waar je je ticket kon kopen en dit was al altijd zo. Ik ben al enkele maanden niet met de trein geweest, dus ik was ook niet op de hoogte dat dit was veranderd. Ik kwam net op tijd op het station aan en ik ben gewoon ingestapt. Toen de conducteur vroeg of ik geen tijd meer had gehad om een ticket te kopen keek ik hem stomverbaasd aan. Er was blijkbaar een automaat geplaatst maar ik had die nergens gezien en ik was er ook helemaal niet van op de hoogte, het is dan ook een heel klein station. Hij zag dat ik het echt niet wist en hij begreep het voor die ene keer dus ik had geluk. Ik voelde mij toen wel heel ambetant.
Niet iedereen begrijpt het als je zoiets voor hebt dus ik begrijp soms wel dat er frustraties kunnen ontstaan. Goed dat ze dit probleem willen aanpakken, dat gaat de mobiliteit wel wat vooruit helpen volgens mij.

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 19th November 2014 om 07:56.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.