actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2014, 16:10
Charlotte.B*eken Charlotte.B*eken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 6
De Lijn past 400 buslijnen aan: wat verandert er aan jouw verbinding?

De nieuwe dienstregeling van De Lijn, die geldt vanaf 14 december, houdt heel wat veranderingen in. "Bij bijna 400 van de 1.000 buslijnen zijn er wijzigingen van enkele minuten tot een halfuur", zo meldt de openbaarvervoermaatschappij.


De vele aanpassingen hebben volgens De Lijn te maken met het nieuwe vervoersplan dat de spoorwegmaatschappij NMBS op dezelfde dag lanceert. "De nieuwe dienstregelingen zijn meestal afgestemd op de aankomende en vertrekkende treinen", klinkt het in een persbericht. Daarnaast hebben een aantal ritten ook variabele rijtijden gekregen. Dat wil zeggen dat ze meer rekening houden met het verkeer tijdens de spits- en daluren, aldus De Lijn.

"De NMBS verzorgt het vervoer op grotere afstand, De Lijn de aan- en afvoer van en naar het station", legt woordvoerder Tom Van de Vreken uit. Het merendeel van de aanpassingen betreft dan ook correcties van enkele minuten of meer in de vertrek- en aankomsttijden van de bussen. Hier en daar ligt het traject ook anders of is de frequentie verhoogd, aldus nog Van de Vreken.

Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant had eerder voorgesteld om niet-rendabele treinen te vervangen door busdiensten. "De Lijn heeft geen treinlijnen overgenomen", stelt de woordvoerder. "Als de vraag op tafel komt, gaan we dat onderzoeken. De Lijn wil graag met de NMBS samenwerken voor een beter openbaar vervoer voor de Vlaming, maar als treinritten niet rendabel zijn voor de NMBS, moeten we bekijken of die wel interessant zijn voor De Lijn", zo merkt Van de Vreken nog op. Hij wijst er ook op dat buslijnen niet volledig parallel zijn aan spoorlijnen.

Het voorstel van Galant kreeg heel wat negatieve reacties, zoals van oppositiepartijen Groen en sp.a en reizigersorganisatie TreinTramBus.

bron:http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...erbinding.dhtml

Eigen mening:
De verandering van de uren van bussen vind ik vrij vervelend. Vaak is het zo dat als je een bus neemt naar je school of werk, je ofwel veel te vroeg daar bent, ofwel ben je net te laat. Dit maakte ik zelf ook mee gedurende mijn middelbare schoolcarrière. Als ik met de bus naar school ging, arriveerde ik rond acht uur al op school terwijl de lessen pas begonnen om 20 na acht. Als ik een bus later nam arriveerde ik net vijf minuten te laat. heel vervelend dus. in sommige gevallen is het goed dat de uren veranderen, maar voor velen zal dit ook weer onnodige problemen veroorzaken. Vaak ben je in de ochtend veel te vroeg en moet je na je school- of werkdag nog een eeuwigheid wachten op het openbaar vervoer.

Laatst aangepast door Charlotte.B*eken : 18th November 2014 om 18:50.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.