actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 11:20
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Geen tickets voor Turkse namen

Geen tickets voor Turkse namen

Inwoners van Lokeren met een Turkse naam kunnen geen ticket kopen voor de wedstrijd van Sporting Lokeren tegen het Turkse Trabzonspor. ‘Voor de veiligheid’, zegt de politie. ‘Racisme’, vinden de supporters van Turkse origine.

‘Wanneer Jantje Peeters om een ticket komt: geen probleem. Maar wanneer het om Belgen gaat met Turkse namen als Abdul, Erdal of ik-weet-niet-wat, verbiedt de politie ons om hen een ticket te verkopen’, klinkt het in het Lokerse Daknam-stadion.

Aanleiding is de Uefa Europa League-wedstrijd Sporting Lokeren-Trabzonspor van vanavond. ‘We trachten zo te vermijden dat er zich in het stadion sympathisanten van Trabzonspor onder de Sporting Lokeren-supporters mengen’, zegt de Lokerse korpschef Patrick Trienpont.

Het voorbehouden vak voor Trabzonspor-aanhangers in het stadion is al lang uitverkocht, ‘ook al hebben we de normale capaciteit van 400 bezoekende supporters nog opgedreven naar 1.200 plaatsen’.

En dus vreest de Lokerse politie dat veel Belgische Trabzonspor-aanhangers zich bij de ticketverkoop als Sporting Lokeren-aanhangers voordoen, om toch maar in het stadion te geraken. ‘Als we daar niet tegen optreden, zit straks het vak van Lokeren vol met supporters van Trabzonspor, met alle gevolgen van dien.’ Daardoor moet iedereen die nog om een ticket komt, zijn paspoort tonen. Lokeraars en andere Belgen met een iet of wat Turks klinkende naam – wat dat ook moge zijn – wordt een ticket geweigerd.

Bron: De Standaard, 7.33 uur
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141106_01361592

Mening: Ik weet niet of dit zo verstandig is, ook al vind ik het wel een goede zaak, de politie en organisatoren zullen het goed bedoelen, maar voor mensen met een Turks klinkende naam die gewoon naar de match willen gaan kijken is dit wel een spijtige zaak en zelfs een beetje racisme. Ik wist ook niet dat ze dit zomaar konden verbieden, maar blijkbaar dus wel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.