actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2016, 15:08
Justin.K*och Justin.K*och is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Schilde
Posts: 46
Opnieuw tienduizenden mensen op straat tegen Trump

In de Verenigde Staten zijn deze avond opnieuw tienduizenden mensen op straat gekomen om te protesteren tegen de pas verkozen president Donald Trump. In New York trokken minstens 15.000 mensen via 5th Avenue naar de Trump Tower, terwijl in Los Angeles meer dan 10.000 mensen samenkwamen. Trump roept de Amerikanen ondertussen op om zich te verenigen.
© reuters.
© afp.
© ap.
© afp.

Voor de vierde avond op rij riepen de manifestanten slogans als "geen racistisch Amerika", "Donald Trump moet vertrekken" en "Trump is niet mijn president". Vrijdag werd tijdens een manifestatie in Portland, Oregon, nog een persoon neergeschoten. Trump riep de Amerikanen gisteren via Twitter op om zich te verenigen. "Dit zal een geweldige tijd worden in het leven van ALLE Amerikanen. We zullen ons verenigen en zullen winnen, winnen, winnen", aldus de verkozen president.

Petitie
Aanhangers van Hillary Clinton, de Democratische verliezer van de presidentsverkiezing, hebben ondertussen een petitie gestart om de leden het Electoral College ervan te overtuigen toch nog op Clinton te stemmen op 19 december. Clinton kreeg bij de verkiezingen meer stemmen, maar verloor toch omdat Trump meer kiesmannen verzamelde. Theoretisch gezien kunnen die kiesmannen toch nog beslissen om niet op de aan hen toegewezen kandidaat te stemmen, maar die kans wordt door experts als zeer klein gezien.

Al 3,7 miljoen mensen ondertekenden de petitie.

13/11/16
http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verk...gen-Trump.dhtml

Ikzelf heb de verkiezingen nu en dan opgevolgd, met als gevolg dat ik ook een generische voorkeur heb opgebouwd voor de persoon waarvoor ik hoopte dat die president(e) werd. Nu dat het algemeen geweten is, begrijp ik langs de ene kant waarom mensen protesteren. Maar langs de andere kant vind ik het vreemd dat de uitkomst ervan niet geaccepteerd wordt. Het is tenslotte een democratische verkiezing waarbij de meerderheid zijn of haar voorkeurskandidaat verkozen heeft. Ik ben van mening dat de tegenhangers beter het beste kunnen hopen met de nieuwe president, ongeacht de verspreidde propaganda die sterk contra Trump was, en zonder al dat onnodige geweld tegen medeburgers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.