actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 08:37
M*cklin.dekeersmaeker M*cklin.dekeersmaeker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Olen
Posts: 25
VN: ‘Situatie in getroffen Filipijnse gebieden is luguber’

Er moet sneller hulp komen voor de overlevenden van de tyfoon Haiyan. Dat heeft Valerie Amos, hoofd van de humanitaire operaties van de Verenigde Naties, verklaard. Ondertussen is het vliegdekschip van de Verenigde Staten vlakbij het getroffen gebied.

Amos noemt de situatie op de plaatsen waar Haiyan passeerde ‘luguber’. ‘Zij die het konden, zijn vertrokken. Vele anderen proberen’, aldus de topvrouw van de VN na een bezoek aan Tacloban. ‘De mensen hebben wanhopig hulp nodig. We moeten hen nu helpen.’ De VN wil volgens Amos nu eerst een snellere distributie van de hulpgoederen bekomen.

Zes dagen nadat een van de krachtigste tyfoons ooit op aarde passeerde op de Filipijnen, is het nog steeds moeilijk om hulp bij de overlevenden in de getroffen gebieden te krijgen. In het zwaar getroffen Tacloban zitten zo nog duizenden mensen zonder water en voedsel. Er liggen ook nog steeds lijken, wat gezondheidsrisico’s met zich meebrengt.

Ondertussen nadert het Amerikaans vliegdekschip USS George Washington - met 5.000 mariniers en 80 vliegtuigen en helikopters aan boord - de Filipijnen. Vanop het schip kunnen de vliegtuigen en helikopters hulp tot in moeilijk bereikbare gebieden krijgen. Water en voedsel naar de Filipijnen brengen is ook een van de belangrijkste zaken die ze daar nodig hebben, dus ik vind dat dat ook voorrang heeft. In die zin geef ik Valerie Amos volledig gelijk dat er nu, direct hulp moet gestuurd worden. Als het van mij afhing, stuurde ik hulp van alle landen zodat alles daar wat sneller gaat.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131114_00838125

Eigen mening : Ik vind dat de lijken daar sneller moeten opgeruimd worden door de hulpdiensten. De mensen daar hebben al genoeg meegemaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.