actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th March 2018, 10:49
Benthe.A*rts Benthe.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 49
Minister van Staat Miet Smet over euthanasie: ‘Ik wil waardevol sterven’

In een interview met De Zondag vertelt voormalig minister Miet Smet dat haar euthanasiepapieren getekend zijn. ’Ik ben bang om af te takelen.’

Nee, vergis u niet, Miet Smet voelt zich nog steeds goed, benadrukt De Zondag. Ze mist haar man, oud-premier Wilfried Martens, maar haar werk, engagement en vrienden houden haar overeind. Toch is ze bezig met de toekomst. Ze heeft haar man zien lijden en dat wil ze niet zelf meemaken. ‘Ik wil waardevol sterven, niet als een wrak. Als ik aftakel, wil ik euthanasie. Mijn papieren liggen klaar, ze zijn getekend.’

Smet praat in De Zondag ook over haar engagement voor vrouwenrechten. Zij was de eerste grote feministe in de Belgische politiek. Als staatssecretaris en later minister heeft ze gezorgd voor wetgeving rond onder meer seksuele discriminatie op de werkvloer. Dat haar partij CD&V niet langer de grootste partij is in Vlaanderen doet haar pijn, bekent ze ook. ’Wij missen charismatische figuren.’

Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180304_03388715
Bron: De standaard
Eigen mening: Ik vind dit een heel moedige beslissing van haar, keuzes over de dood zijn niet eenvoudig. Dat ze deze beslissing nu al genomen heeft vind ik sterk van haar. Als je je geliefde ziet aftakelen en daarna ziet sterven, gaat dat je laten nadenken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.