actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 18:03
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Vrouw zit 53 dagen in cel door naamsvergissing

Vrouw zit 53 dagen in cel door naamsvergissing

Doorgedreven politiewerk kan je het moeilijk noemen, wat agenten in het Amerikaanse Atlanta ervan hebben gebakken. Teresa Culpepper zat 53 dagen onterecht in de cel, omdat agenten haar voor iemand anders hielden. Dat meldt de Atlanta Journal-Constitution.
Culpepper belde de politie om de diefstal van haar wagen aan te geven, maar toen de agenten ter plaatse kwamen, sloegen ze haar prompt in de boeien op beschuldiging van slagen en verwondingen. Ze verwarden haar met een andere Teresa, die niet eens Culpepper heette, en belandde 53 dagen in de cel.

"Haar geboortedatum kwam niet overeen. Haar adres kwam niet overeen. Haar beschrijving kwam niet overeen. Behalve de voornaam Teresa was er niets dat overeen kwam met de vrouw waarnaar de politie echt op zoek was", zegt haar advocaat.

Culpepper kwam uiteindelijk vrij toen ze in de rechtbank met haar "slachtoffer" geconfronteerd werd en die laatste vertelde dat ze de verkeerde vrouw hadden. Haar advocaat heeft de stad alvast een gigantische rechtszaak beloofd, tenzij ze met een aanzienlijke schadevergoeding over de brug komt.
21/10/11 01u56

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...ergissing.dhtml

Mening:
1 van de belangrijkste dingen die een mens kan is luisteren vind ik, een mens heeft oren gekregen voor iets.
Blijkbaar kunnen deze agenten dit niet, ze laten de vrouw nog eens geen verklaring afleggen, ze luisteren niet naar het verhaal van de vrouw.
Was dit een bewuste keuze van deze agenten?
Dat weten we niet, maar ik vind dat deze agenten hun beroep mogen verliezen. Als elke mens zo behandeld leven we niet meer in vrede in deze maatschappij.
Ik vind dat in deze maatschappij naar mekaar geluisterd moet worden, mekaar moeten respecteren. Maar dat kennen deze agenten niet.
Deze vrouw heeft vastgezeten voor niets, ik hoop voor deze vrouw dat ze een grote schadevergoeding krijgt. Wat deze vrouw heeft meegemaakt is naar mijn mening echt niet niets.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2011, 22:42
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Ik sluit me volledig aan bij Stijn. Naar deze vrouw had veel eerder geluisterd moeten worden. De agenten moeten op zijn minst geschorst worden, zeker totdat uit onderzoek gebleken is dat zij zich gewoon vergist hebben en niet bewust gehandeld hebben. Het is wel raar dat deze vrouw zo lang kon vastzitten voor niets, hebben de hogere instanties dan de naam enzo van de vrouw ook niet gecheckt voor ze in de gevangenis moest?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th November 2011, 08:38
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Reactie

Ik sluit me volledig aan bij Stijn en Jorn. Het kan absoluut niet dat een vrouw 53 dagen de cel in moet gewoon omdat agenten hun werk niet correct uitvoeren.
Iemand die hoger geplaatst is moet de aanhouding toch controleren zou ik denken. Is dit dan niet gebeurt, of is het gewoon slecht gebeurt?
In ieder geval mag de vrouw een mooie schadevergoeding krijgen. 53 dagen in de cel is niet niets, zeker voor iemand die niet eens iets fout heeft gedaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.