actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2013, 09:36
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
1.130 EU-burgers uitgewezen voor misbruik sociale zekerheid

Dit jaar werden nog maar 1.130 EU-onderdanen het land uitgewezen wegens een onredelijke kost voor onze sociale zekerheid. Dat blijkt uit een vraag van senator Guido De Padt (Open Vld) aan Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open Vld). Daarmee lijkt er een einde te komen aan de stijging van uitwijzingen van Europeanen in België.

Terwijl in 2010 amper 343 EU-burgers werden uitgewezen, steeg dit getal in 2011 tot 989 burgers en verdubbelde het aantal in 2012 met 1.918 uitzettingen. Tot en met september 2013 werd er 1.130 EU-onderdanen uitgewezen.

De Belgische en Europese wetgeving laten toe een EU-onderdaan het land uit te zetten wanneer deze misbruik maakt van het sociale bijstandsstelsel.

Dat kan onder meer door onrechtmatig een leefloon aan te vragen of het land binnen te komen als schijnzelfstandige. ‘Met dergelijke maatregelen kunnen we de beweging inzetten van een passieve naar een actieve migratie. Dat is absoluut noodzakelijk als we van migratie een positief verhaal willen maken in de toekomst. Op die manier kan migratie nog een bron van rijkdom worden’, aldus De Padt.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131103_00820853

Mening:
Ik vind het niet erg dat er mensen uit andere landen naar ons land komen maar dan vind ik wel dat ze hier voor zichzelf moeten werken en niet moeten profiteren van onze sociale zekerheid. Als de mensen die naar hier komen gewoon eerlijk zijn denk ik dat ze hier veel meer gedaan krijgen dan dat ze liegen. Mensen die hier perfect geïntegreerd zijn worden soms het land uitgezet terwijl mensen die hier niets doen en komen profiteren van onze sociale zekerheid mogen hier wel blijven, dat vind ik onredelijk. Als je hier perfect geïntegreerd ben vind ik dat je een kans moet krijgen om hier te blijven. Ik zou het eerlijker vinden dat de mensen die zich niet integreren het land worden uitgezet. Ik ben echt niet tegen mensen die naar ons land komen maar dan vind ik dat ze hier wel iets moeten doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.