actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 11:25
Remo.V*nTendeloo Remo.V*nTendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zandhoven
Posts: 40
Ja, er is een nieuwe wereldoorlog begonnen

We zijn een nieuwe wereldoorlog begonnen. Dat zeggen politieke leiders én experts in terrorisme en oorlog. De inzet: het behoud van ons westers samenlevingsmodel. IS wil dat namelijk vernietigen en vervangen door hun systemen die gedomineerd worden door moslimextremisme. Als we ons hieraan niet willen onderwerpen, dan zijn we verplicht om daar op een verstandige manier tegen te vechten. Tussenoplossingen zijn er niet.


Frankrijk zegt 'in staat van oorlog' te zijn. Ook Nederland en België verklaren de oorlog aan IS. Zijn we echt in oorlog? Wat is de inzet? Wat willen de terroristen bereiken?

"We overdrijven zeker niet als we spreken van een nieuwe wereldoorlog", zegt professor-emeritus Krijgsgeschiedenis en internationale 'Conflict Studies' Luc De Vos. "De inzet van deze oorlog is enorm. Als we die verliezen, dan worden we overspoeld door extreme islamisten die hier een mensonwaardig samenlevingsmodel zullen installeren."

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aans..._content=nieuws

Mening:
Ik vind het heel jammer dat men instaat is om zo'n dingen te doen en vindt het best wel angstaanjagend dat het allemaal dichter komt. Maar dit was anderzijds wel te verwachten. Waarom moeten we ook gaan meevechten in conflicten waar onze Europese landen niets met te maken hebben?
Of dit de reden is waarom men ons westers samenlevingsmodel terroriseert weet ik ni? Maar één ding weet ik wel zeker! Dit gaat alleen maar erger worden en ik denk dat men zich moet voorbereiden op het ergste. IS is al lang bezig met een oorlog te voeren tegen onze manier van samenleving. Als onze Europese landen hier echt gaan op reageren met wraakacties, ben ik er ook vrijwel zeker van dat dit uitdraait op een derde wereldoorlog.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.