actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2015, 11:14
Arne.K*zandjian Arne.K*zandjian is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Westmalle
Posts: 20
Meerwaardebelasting komt er toch, maken CD&V en MR zich sterk

CD&V en MR zijn er van overtuigd dat er nog een echte meerwaardebelasting of "Coucke-taks" komt. Dat bleek vanmiddag in "Les Décodeurs" op RTBF.

In de taxshift die eerder deze maand werd goedgekeurd, is een speculatietaks opgenomen van 33 procent op de verkoop van beursgenoteerde aandelen binnen de zes maanden na aanschaf. Die blijft beperkt tot de natuurlijke personen. De regering rekent op een opbrengst van 34 miljoen euro.

"Vermogenswinstbelasting zal ter sprake komen"

CD&V en MR blijven echter geloven in de invoering van een meerwaardebelasting, op de opbrengst die wordt geboekt bij de verkoop van een bedrijf en op aandelen. "Ik ben zelf voorstander van een verhoging van de belasting op kapitaal", gaf MR-Kamerfractieleider Denis Ducarme aan in de uitzending. "Ik denk dat die er ook zal komen."

Volgens Eric Van Rompuy (CD&V), voorzitter van de Kamercommissie Financiën, was zelfs eerste minister Charles Michel tijdens de jongste begrotingsronde voorstander van een discussie over een meerwaardebelasting. Op zijn blog geeft hij meer uitleg. "Is de discussie hiermee afgesloten? Op korte termijn wel, maar deze regering staat nog voor zware uitdagingen om tegen 2018 het begrotingstekort van de huidige bijna 3 procent naar 0 te reduceren in 2018. Dit zal nog zware inspanningen vragen, waarbij de vermogenswinstbelasting ongetwijfeld opnieuw ter sprake zal komen."
Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/m...sterk-a2493961/

Eigen mening: Ik denk dat deze taks er moet komen. Zo haal je weer heel wat geld binnen voor het begrotingstekort. Ook vind ik het normaal dat je belastingen moet betalen op een bedrijf of aandelen. Je moet toch op alles belastingen betalen?

Laatst aangepast door Arne.K*zandjian : 19th October 2015 om 11:50. Reden: Bron vergeten
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.