actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 19:04
Thomas S*essens Thomas S*essens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: balen
Posts: 20
Weyts investeert 1,6 miljoen in fietspaden

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts maakt 1,6 miljoen euro vrij voor de opwaardering en aanleg van fietspaden. Het geld wordt verdeeld onder twintig projecten in de vijf Vlaamse provincies, waarbij Vlaanderen telkens veertig procent van de kosten op zich neemt. De provincies en gemeenten passen de rest van het bedrag bij.

Concreet gaat het om vijf projecten in de provincie Antwerpen (575.590 euro), vier in Vlaams-Brabant (312.601 euro), vier in Limburg (307.778 euro), drie in West-Vlaanderen (261.145 euro) en vier in Oost-Vlaanderen (194.674 euro).

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ietspaden.dhtml (7/12/2014)

eigen mening: Het is goed dat de regering geld vrij maakt voor de opwaardering van fietspaden. Veel fietspaden liggen er slecht bij waardoor het gevaarlijk word voor de fietsers. Als de fietspaden er goed bij liggen gaan er meer mensen een poging doen om toch de fiets eens buiten te halen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2014, 19:14
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Investering in fietspaden

Dit is het nieuws waar fietsers op zitten te wachten. Het is enorm frustrerend om te fietsen op slecht onderhouden fietspaden of op plaatsen waar geen fietspaden aanwezig zijn. Zelf fiets ik regelmatig en ik kom vaak tegen dat ik op de rijweg moet fietsen omdat er gewoonweg geen fietspad aanwezig is. Enorm gevaarlijk is dat! Niet alleen omdat je als fietser kwetsbaarder bent dan een auto, maar ook omdat bestuurders zich ergeren aan fietsers op de rijbaan. Bestuurders moeten de fietsers voorbij steken en in smalle straten is dit manoeuvre niet te onderschatten, zeker niet in een smalle tweerichtingsstraat. Net zoals Thomas ben ik er zeker van dat er meer mensen zullen kiezen voor de fiets als er meer fietspaden komen en de bestaande fietspaden beter onderhouden worden. Vooral in de zomer is het veel leuker om met de fiets in de buitenlucht te fietsen dan te rijden in een snikhete auto.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.