actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 15:01
kobe.s*its kobe.s*its is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
4,80 procent van de bestuurders rijdt onder invloed in West-Vlaanderen

4,80 procent van de bestuurders rijdt onder invloed in West-Vlaanderen

Naar jaarlijkse traditie bij het begin van de Bob-campagne werd afgelopen weekend de Verkeersveilige Nacht gehouden in de provincie West-Vlaanderen. Er werden met 3.396 bestuurders nog nooit zoveel bestuurders aan de kant gezet in de provincie, maar dat leidde niet tot meer betrapte automobilisten. Integendeel, er werden 12% minder bestuurders betrapt met een glaasje op, het tweede beste resultaat sinds 2010. 4,8 % van de gecontroleerde bestuurders bleek te diep in het glas te hebben gekeken.
24 van hen moesten hun rijbewijs inleveren, tegenover 45 vorig jaar. Er werden ook snelheidscontroles uitgevoerd en ook daar was een opmerkelijke daling. Er werden 8,9 % bestuurders betrapt op te snel rijden tegenover 19,30 % vorig jaar. Minder goed nieuws was dan weer dat 8 bestuurders een positieve speekseltest aflegden, goed voor 35% van het aantal afgenomen speekseltesten. Het was overigens voor het derde jaar op rij dat er zowel vrijdag- als zaterdagnacht een VerkeersVeilige Nacht werd gehouden. In totaal werden 255 politiemensen ingezet

Positieve trend
"We spreken van een voorzichtige positieve trend qua alcohol in het verkeer en het verminderde aantal ingetrokken rijbewijzen wijst op een gedaalde alcoholpercentage", zegt gouverneur Carl Decaluwé. "Toch blijven deze acties en sensibilisering meer dan nodig. Elke dronken bestuurder is er een te veel.

Mening:
Om te zien dat er een serieuze daling is in het aantal bestuurders die te veel gedronken hebben, is een heel goede zaak. De acties die de politie opstellen en uitvoeren werpen zeker zijn vruchten af zo te zien. In West-Vlaanderen is er een daling van ongeveer 50 procent voor de bestuurders die hun rijbewijs moesten inleveren.
Door dit voorbeeld van West-Vlaanderen moeten in al de andere provincie hier ook heen gaan. We gaan de goede kant uit.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2014, 15:32
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
4,80 procent van de bestuurders rijdt onder invloed in West-Vlaanderen

Het is inderdaad een positief gegeven dat het aantal daalt. Toch moet er we inderdaad voorzichtig blijven met victorie te kraaien. Het kan nog veel beter, daarvan ben ik overtuigd. Wel heb ik het gevoel dat de jeugd zich bewuster is van de gevolgen van alcoholgebruik, dit uiteraard in het algemeen. Er is dan ook een nultolerantie voor jonge bestuurders. Na enkele jaartjes ervaring vervalt die nultolerantie dan weer. Of dit een goede zaak is weet ik nog niet zo zeker. Het is reeds bewezen dat zelfs één glaasje alcohol het reactievermogen al behoorlijk aantast. Is het dan wel verantwoord toch nog dat ene pintje te tolereren?
__________________
Is it a crime to fight for what is mine?
-Tupac Shakur
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th December 2014, 17:34
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Ik vind het erg goed dat er rond deze tijd van het jaar steeds een BOB campagne gehouden wordt! Dit is de tijd van het jaar waar volgens mij het meeste gedronken wordt. De feestdagen komen in de buurt en ook na de feestdagen, komen er nog veel feestjes, familiefeesten en recepties aan. Ik ben altijd van de overtuiging dat je je ook kan amuseren zonder iets te drinken. Wanneer ik nu met de auto rij, zal ik nooit meer dan een glas alcohol drinken gewoon omdat ik weet dat het niet veilig is. Doordat bestuurders weten dat de BOB campagne bezig is, zullen ze ook wel beter opletten, maar eigenlijk moet dit altijd. Je brengt namelijk niet alleen jezelf in gevaar, maar ook anderen. Het is wel goed dat er een positieve trend is en er dus steeds minder betrapt worden op rijden onder invloed.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.