actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 19:16
Kayleigh.H*ygaerts Kayleigh.H*ygaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 22
‘Leerlingen die te laat komen door staking, krijgen voldoende tijd voor examen’

Volgens topman Lieven Boeve van het katholiek onderwijs zullen leerlingen die maandag te laat komen wegens de staking, voldoende tijd krijgen om hun examen af te werken.

De regionale staking in Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel verlamt maandag wellicht het openbaar vervoer in het centrum van het land. Daardoor geraken werknemers en studenten waarschijnlijk moeilijker op hun bestemming. En dat midden in de examenperiode.

‘Voor kinderen die er helemaal niet raken, zal mogelijk hetzelfde gelden als voor zieke kinderen: zij krijgen wellicht een inhaalexamen’, zegt Boeve. ‘Ik ga er ook van uit dat kinderen die wat te laat komen, toch voldoende tijd krijgen om hun examen te kunnen afwerken.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141205_01413938

Eigen mening: Het is goed dat ze rekening houden met de staking. De leerlingen kunnen er natuurlijk niet zelf aan doen dat de bussen niet rijden of dat ze niet op tijd op school geraken. Het is niet meer dan juist dat ze voldoende tijd gaan krijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2014, 19:41
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
‘Leerlingen die te laat komen door staking, krijgen voldoende tijd voor examen’

Het zou schandalig zijn als de scholen geen rekening zouden houden met de leerlingen die met het openbaar vervoer komen. Het is goed dat ze de leerlingen een herkansing geven of langer tijd geven. De leerlingen kunnen hier zelf niets aan doen. Als je het fijn gaat nagaan zijn er misschien leerlingen die hier misbruik van gaan maken. Toch gaat dit in het nadeel zijn van de leerling wanneer die niet gaat. Hij/zij gaat nadien het examen nog eens moeten leren wanneer medeleerlingen al gedaan hebben.
Andere scholen hebben de examens verzet, dit vind ik een betere oplossing wanneer dit in samenspraak met de leerlingen gebeurd. Dit met als reden dat ik scholen ken die een vak voor de examens gezet hebben en een ander bij een ander vak gezet hebben. Dit zodat ze de dag van de stakingsdag en de dag nadien geen examens hebben. Dit vind ik niet kunnen omdat de leerlingen hier geen inspraak op hadden. Zonder dat ze het willen moeten ze op korte tijd meer leerstof leren dan anders. Ze hebben nu wel vroeger gedaan tegenover andere scholen maar ik vind dit toch niet zo positief.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.