actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2014, 14:33
Dorien V*n den Broeck Dorien V*n den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lier
Posts: 51
Luchtverkeersleiding staakt: maandag vertrekt of landt geen enkel vliegtuig.

Luchtverkeersleiding staakt: maandag vertrekt of landt geen enkel vliegtuig.

Er zal vanaf zondagavond om 22 uur geen enkel vliegtuig kunnen landen in of opstijgen vanuit België. Naar aanleiding van de nationale staking organiseert ACV-Transcom een 24 urenstaking bij luchtverkeersleider Belgocontrol.

We hebben lang en goed nagedacht, maar we kwamen tot de conclusie dat we niet anders konden dan deel te nemen aan de nationale staking
Kurt Callaerts
"We hebben lang en goed nagedacht, maar we kwamen tot de conclusie dat we niet anders konden dan bij Belgocontrol, een federaal bedrijf, deel te nemen aan de nationale staking", zegt Kurt Callaerts, algemeen sectorverantwoordelijke mobiliteit bij ACV-Transcom. "Daarom is er besloten om vanaf zondag 14 december om 22 uur het luchtruim voor 24 uur te sluiten." Concreet zal het vliegverkeerafgebouwd worden, en tot stilstand komen tussen 22 en 24 uur zondagavond.

Dat betekent concreet dat er geen vliegverkeer mogelijk zal zijn van of naar de luchthavens van Zaventem, Antwerpen, Oostende, Luik en Charleroi.

"We hebben het gehoord via de media", reageert de woordvoerder van Belgocontrol.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/l...gtuig-a2150530/
Datum: 12 december 2014

Mening: ik vind het persoonlijk deze staking heel stom omdat het erg is voor de mensen die er last van hebben. Mensen kunnen niet meer terug komen met het vliegtuig of vertrekken met het vliegtuig. Het vliegveld zal er maandag verlaten bij liggen. Mensen kunnen niet aankomen van hun reis of op reis vertrekken. Ik vraag me af dat deze ticketten terug betaalt worden of niet, want deze staking wisten ze toch niet maanden op voorhand.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st December 2014, 10:59
Jolien.v*nRoy Jolien.v*nRoy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oostmalle
Posts: 27
Mijn eerste vraag hierbij is: Wat gaat dat allemaal kosten? Ik denk bijvoorbeeld aan al die mensen die al een ticket gekocht hebben voor die dag. Zij moeten een dag later vertrekken of een dag later aankomen. Wie betaalt dat tweede ticket? Wie betaalt hun verblijf dat verlengd of ingekort wordt? Soms weet ik niet goed waarom ze staken. En ik vraag me af of ze het allemaal zelf wel weten..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.