actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2012, 17:07
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Gewapende mannen vallen vluchtelingenkamp in Goma aan

Gewapende mannen hebben in de nacht van zaterdag op zondag een vluchtelingenkamp aangevallen in de buurt van Goma, de grootste stad in het oosten van Congo. Doden vielen er niet, maar de woordvoerder van het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen van de VN in Kinshasa spreekt wel van verkrachtingen en plunderingen.

Het is de eerste aanval op een vluchtelingenkamp sinds de rebellenbeweging M23 zich zaterdag uit Goma terugtrok. Wie achter de aanval zit, is voorlopig niet duidelijk. Het Congolese leger heeft in elk geval de controle nog niet herwonnen. Er komen wel voortdurend politieagenten aan in de stad.

De M23-rebellen gingen onder internationale druk akkoord om zich uit Goma terug te trekken. In ruil kregen ze een dialoog met de machthebbers in Kinshasa toegezegd. Het regime van president Joseph Kabila komt verzwakt uit de crisis in het oosten van Congo.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-Goma-aan.dhtml

Mening: Mijn mening hierover is, dat ik het erg vind, dat mensen zulke toestanden kunnen verrichten. Ik zou mezelf echt niet goed voelen moest ik zoiets verrichten in de wereld en dan ook nog zonder enkele reden of aanwijzing. Ik ben zeker al blij dat er geen dode zijn gevallen, maar het is zo al erg genoeg, dat er wel verkrachtingen geweest zijn. Ook de plunderingen gaan er zwaar over! Deze mensen in Congo hebben al weinig bezit en dan hebben ze het nog geplunderd. Ook omdat het vluchtelingen zijn, is het eens zo erg. Deze hebben vaak, helemaal al niets op zak en nu nog minder en sommige hebben er een trauma bij. Misschien doen deze mensen het, omdat het daar ook crisis is. Misschien denken ze, dat de vluchtelingen er beter voor zitten dan hun eigen bevolking en vandaar misschien de aanslag. In ieder geval, zoiets kan en mag niet gebeuren. Ik vind dat zulke toestanden in de wereld moeten ophouden. Zeker de toestanden die geen aanleiding hebben of aanwijzing tot iets geven om zoiets te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.