actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2012, 23:24
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Beautymerk begaat racistische blunder

Hoewel de meeste beautymerken tegenwoordig blunderen met Photoshop, is de fout van het Britse cosmeticamerk Illamasqua van een heel andere aard...
Het creatieve team speelde voor hun kerstcampagne in op ‘I'm dreaming of a White Christmas', de titel van de grootste Bing Crosby-hit, om hun zwarte make-up te promoten. Ze zetten in koeien van letters op hun affiche dat ze helemaal niet dromen van een witte kerst.

Dat is op zich heel onschuldig, ware het niet dat er een model met zwarte fond de teint naast de quote staat. Illamasqua werd al beticht van racisme en heeft de bewuste afbeelding van Facebook gehaald. De foto staat nog steeds op Pinterest, waar gemengde reacties te lezen zijn onder de foto.

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...121127_00383205

Eigen mening:
Het woord racisme is iets dat men in mijn ogen zeer hard aan het misbruiken is, telkens men woorden heeft met anderskleurige mensen beginnen zij met deze verwijten naar het hoofd te smijten. Ik ben zelf helemaal geen racist, ik heb zelfs vrienden die een andere huidskleur hebben maar het begint toch de spuigaten uit te lopen. Zo ook in deze poster, het bedrijf zal zeker niet de bedoeling gehad hebben maar mensen die er dit in zien beginnen direct met klachten enzo te werpen.

Laatst aangepast door G*lles.Den.Abt : 27th November 2012 om 23:30.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.