actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2012, 13:41
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Celebs pleiten voor strengere wapenwet

Beroemdheden zoals Reese Witherspoon, Jennifer Aniston en Beyoncé ondernemen actie na de verschrikkelijke schietpartij in Newtown, Connectitcut, waar 20 onschuldige kinderen het leven lieten.

Deze sterren verschijnen samen met een rist andere beroemdheden in een video van 'Mayors Against Illegal Guns'. In de emotionele clip sommen de celebrities de meest gruwelijke Amerikaanse schietpartijen uit de geschiedenis op. In de video 'Demand a Plan to End Gun Violence' wordt onder andere verwezen naar Columbine, Virginia Tech en Newtown. Ze stellen de kijkers ook de vraag: 'Hoeveel zullen er nog volgen?'

Zangeres Beyoncé en actrices Jennifer Aniston, Kate Hudson, Jennifer Garner en Jessica Alba slaan de handen in elkaar om het geweld te stoppen. Maar ook 'Mad Men'-ster Jon Hamm en acteurs Will Ferrell, Chris Rock en heel wat andere 'A-list celebrities' roepen op tot een strengere wapenwet.

Wie ook zijn steentje wil bijdragen kan dat via Demandaplan.org.

Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121222_006)

eigen mening: Dit maakt me nu eens blij. Doordat deze bekendheden de handen in elkaar slaan, openen misschien vele Amerikanen hun ogen eens. En ik denk dat deze bekendheden misschien nog 'meer macht' hebben om iets te veranderen aan de wetgeving dan Obama. Mensen herkennen zich vaak in acteurs en vandaar dat deze actie dus wel eens effect zou kunnen hebben. Ik hoop het althans, want zoals in het filmpje wordt gezegd, is er verandering nodig. We zullen zien wat de komende weken/maanden brengen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd December 2012, 15:34
Lieselotte.Busch Lieselotte.Busch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 87
Ook ik ben blij met deze 'actie'. Het is hoog tijd dat er iets veranderd aan de wapenwet. Maar dit zal niet zo eenvoudig zijn. Het is al heel goed dat bekende sterren hier actie voor voeren. Maar in de VS is het al heel lang zo dat mensen een geweer/wapen mogen hebben. Dit staat zelfs zo in hun grondwet denk ik? Het is voor de Amerikanen ook vaak een vorm van veiligheid. Volgens mij is het daarom niet zo eenvoudig om dit recht op wapenbezit te veranderen. Vele Amerikanen willen een wapen in huis. Ik vind het zeker goed dat er vanuit Amerika zelf actie gevoerd wordt. Door andere landen/andere mensen zou dit geen resultaat hebben denk ik. Maar nu is het de vraag of de actie van deze bekende mensen resultaat zal hebben. Er gebeuren tegenwoordig heel veel schietpartijen, er vallen veel doden. Dan mag er toch wel iets aan gedaan worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd December 2012, 18:32
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Net als Lieselotte en Pieter vind ik ook dit een schitterend initiatief. Hopelijk levert het iets op, want op deze manier kan het naar mijn mening niet verder in de VS. In ons land hoor je ook wel eens van gekken die mensen zonder enige reden vermoorden, maar niet zo vaak als in de VS. En dat is naar mijn mening alleen maar te wijten aan het feit dat je er zo makkelijk aan een wapen geraakt.
Lieselotte en Pieter hopen dat de actie van de celebs iets zal opleveren, wel ik hoop dit ook! Dit zou namelijk veel problemen en verdriet kunnen voorkomen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.