actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2010, 12:07
Yoeri van Helvoirt Yoeri van Helvoirt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tilburg
Posts: 81
Josef Fritzl hoopt nog vrij te komen

AMSTERDAM – "Mijn droom is dat ik toch nog levend de gevangenis uitkom", zegt de tot levenslang veroordeelde Oostenrijkse incestpleger Josef Fritzl maandag in een interview met het Duitse Bild.

Over zijn daden wil Fritzl niets zeggen. Ook op de vraag of hij spijt heeft van het jarenlang opsluiten en verkrachten van zijn dochter en latere kleinkinderen geeft hij geen antwoord.

Fritzl laat wel weten in de gevangenis geen contact te hebben met zijn familie. Dat komt volgens hem niet omdat zijn vrouw en kinderen niets meer van hem willen weten. “Ze worden hier gewoon weggehouden”, zo vermoedt hij.

Na zijn gedroomde vrijlating ziet Fritzl zich graag met zijn vrouw herenigd. “Ze houdt zeker nog van me.”

Kelder

Josef Fritzl hield zijn dochter Elisabeth 24 jaar gevangen in de kelder van zijn huis in het Oostenrijkse Amstetten. Hij verwekte in totaal zeven kinderen bij haar, die tussen 1984 en 2008 eveneens gevangen zaten in de kelder. Een van de kinderen stierf door nalatigheid van Fritzl.

Ten tijde van het proces tegen hem sprak Fritzl nog wel over spijt van zijn daden. "Het spijt me uit de grond van mijn hart. Helaas kan ik het niet meer goedmaken. Ik kan alleen maar proberen de schade zoveel mogelijk te beperken'', zo zei hij in 2009, toen hij alle aanklachten tegen hem bekende.

In maart 2009 werd het ‘Monster van Amstetten’ veroordeeld tot levenslange tbs voor moord, verkrachting, incest, slavernij, wederrechtelijke vrijheidsberoving en bedreiging met geweld.

http://www.nu.nl/buitenland/2368556...vrij-komen.html

Dit toont nog maar eens aan hoe slecht het geestelijk met deze man gesteld is. Als hij na het verrichten van jarenlange mishandeling, verkrachting en opsluiting van zijn dochter nog denkt dat hij ooit vrij komt ziet hij de ernst van zijn vergrijpen nog absoluut niet in. Het lijkt ook alsof hij helemaal geen spijt heeft van zijn daden. Ten tijden van de rechtszaak beweerde hij nog van wel, maar dit lijkt nu ook ver te zoeken te zijn. Wat in mijn ogen ook schokkend is, is dat hij ervan overtuigd is dat zijn vrouw nog steeds van hem houd. Mij lijkt het onmogelijk om nog van iemand te houden die één van je kinderen zo heeft mishandeld. Ik hoop dat deze maniak nooit meer vrij komt en dat hij in gaat zien wat een beest hij eigenlijk is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st November 2010, 15:18
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Niet te geloven dat deze man niet begrijpt dat hij een gevaar voor de samenleving is. Zijn vermoeden dat zijn vrouw nog steeds van hem houdt vind ik echt onzin. Begrijpt hij nu echt niet dat wat hij gedaan heeft echt NIET kan! Zijn vrouw wil gewoon niets meer met Fritzl te maken hebben. Daarom krijgt hij ook geen antwoorden op zijn brieven. En ik denk dat de kans groot is dat Fritzl zijn kinderen ook nooit meer gaat terugzien.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd November 2010, 16:59
Elissa.Buyens Elissa.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wommelgem
Posts: 33
Ik denk dat bijna niemand kan begrijpen wat die man bezielt heeft. Ik twijfel er ook aan of hij zelf beseft wat voor gruwelijks hij heeft gedaan, aangezien hij denkt dat zijn vrouw hem nog zou terug willen en familie van hem wordt weggehouden. Het lijkt net of hij denkt dat de oplossing voor alles wel naar hem toe zal komen. Hoewel iedereen weet dat die niet zal komen, en het hem zeker ook niet toewenst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.