actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2014, 08:50
Isabelle.d*jkmans Isabelle.d*jkmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Winnie de Poeh is te naakt voor Polen

Winnie de Poeh is te naakt voor Polen


Volgens de gemeenteraad van het Poolse dorp Tuszyn is Winnie de Poeh te naakt. Poeh werd er van de speelpleinen verwijderd. Strikt genomen heeft Poeh inderdaad alleen een rood shirt aan. “Het is een probleem dat de beer geen complete set kleren aan heeft. Hij is halfnaakt en dat is totaal ongepast voor kinderen,” verklaarde een Pools gemeenteraadslid.

‘De beer’ werd bedacht door auteur A.A. Milne. Poeh is een filosofische creatie met veel overpeinzingen. Hij is dol op honing en woont in een bos met zijn vrienden. Hij doet geen vlieg kwaad maar toch moest de gemeenteraad over het onderwerp vergaderen.

Een journalist van The Sydney Morning Herald trok zich het lot van Winnie de Poeh aan en stelde dat de gemeenteraad niet goed gekeken heeft. “Al zijn vrienden zijn naakt en daar heeft de gemeenteraad geen melding van gemaakt. Teigetje is compleet naakt, net als Iejoor en Uil. Alleen Knorretje draagt een roos gympak.”

Ooit werd Winnie de Poeh een beetje aangepast want oorspronkelijk was zijn buik veel groter.

Bron: nl.metrotime.be
Mening: Het is logisch dat culturen verschillen, in ons land is het volgens mij nog bij niemand opgekomen dat Winnie de Poeh naakt is. Ik begrijp dat het een personificatie is, maar dan zouden ze bijna alle TV-shows met dieren moeten verbieden. De media heeft een grote invloed op de maatschappij, maar soms gaat het meer om de inhoud dan hoe het weergeven wordt. En bij deze specifieke reeks, is volgens mij de boodschap dat er verschillende karakters zijn en dat dit oké is. Dus wat ik wil zeggen is dat het niet nodig is om rond alles een drama te maken, in mijn ogen is het net zo onnuttig als het conflict rond zwarte pieten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2014, 12:37
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Ik ga akkoord met de mening van de poster. Zulke zaken zijn pure tijdverspilling voor een gemeenteraad en horen niet op de agenda te staan. Zoals Isabelle al zei, hebben verschillende culturen verschillende gebruiken maar dit staat hier volledig buiten (naar mijn mening).

Zo heb ik eens gegoogled naar Donald Duck in Polen. Niets mis mee, wordt overal afgebeeld maar heeft deze eend een broek aan? Buiten de baret die hij draagt, is hij even naakt als Pooh maar hier maakt niemand een probleem van. Het zijn nochtans beiden Disneyfiguren dus de animatiegigant kan hier niets mee te maken hebben.

Wat ik wél zou begrijpen is dat ze over de verschillende karakters zouden vergaderd hebben. Zo hebben de uiteenlopende personages verscheidene trekjes die perfect bij een psychologische aandoening zouden passen. Zo is Ioor manisch depressief, heeft Tijgetje ADHD en is Knorretje een beetje paranoia. Mijnheer konijn heeft dan weer een vorm van autisme aangezien alles stipt moet lopen en proper moet zijn.
Moesten ze hierover discussiëren, tot daar aan toe. Al zou hier ook niets mis mee zijn en zou het eerder verruimend zijn voor kinderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.