actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2014, 19:48
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Obama: ‘We mogen niet hysterisch worden over ebola’

Obama: ‘We mogen niet hysterisch worden over ebola’

De Amerikaanse president Barack Obama heeft zaterdag aan de Amerikanen gevraagd ‘niet toe te geven aan hysterie of angst’ in verband met de ebola-epidemie. De president roept de burgers op zich te baseren op de wetenschappelijke feiten.

In Sierra Leone, Liberia en Guinee kwamen door ebola op 9.216 geregistreerde gevallen al 4.555 mensen om het leven.

In de Verenigde Staten, waar twee Amerikaanse verplegers besmet raakten met het ebolavirus en een Liberiaan die is gestorven aan ebola, is er geen sprake van een epidemie, aldus Obama tijdens zijn wekelijkse toespraak.

Hij geeft wel toe dat het mogelijk is dat er nog meer ‘geïsoleerde’ besmettingen kunnen opduiken, ‘maar we kunnen deze strijd aan’. ‘En als we de nodige maatregelen nemen, ons laten leiden door wetenschappelijke feiten en niet door angst, dan ben ik ervan overtuigd dat we een ernstige epidemie in de VS kunnen vermijden en de wereld kunnen begeleiden in de strijd tegen de ziekte’, klinkt het.

Glazen stolp

Volgens de president is het bijvoorbeeld geen goed idee om West-Afrika te isoleren door een vliegverbod van en naar de getroffen landen in te stellen. ‘Onze medische experts zeggen dat de epidemie het best aan de bron gestopt kan worden, nog voor ze zich uitbreidt en het te moeilijk wordt om ze nog tegen te houden’, zei hij

‘Een hele regio onder een glazen stolp plaatsen zou, zelfs als dat mogelijk was, de situatie enkel maar erger maken’, legt Obama uit.

‘Gezondheidswerkers en middelen zouden de landen veel moeilijker bereiken. We weten uit ervaring bovendien dat een vliegverbod ervoor zorgt dat reizigers hun reisweg aanpassen en aan controles ontsnappen, waardoor de ziekte nog moeilijker te controleren valt.’

Bron: DS 18/10/2014

Mening: Ik vind het heel erg goed dat Obama zijn landgenoten wijst op het feit dat ze zich niet mogen laten leiden door angst of hysterie. Van zodra mensen zich daardoor laten leiden, kan het helemaal verkeerd lopen. Bovendien vind ik ook dat hij gelijk heeft als hij zegt dat we West-Afrika niet zomaar onder een stolp kunnen plaatsen. Het is inderdaad belangrijk dat het probleem van aan de bron wordt aangepakt. Ik snap wel dat mensen in situaties als deze zich snel laten meenemen door angst. Bovendien wordt er ook snel angst gecreëerd via sociale media die nieuws verspreiden dat niet noodzakelijk wetenschappelijk en correct is. Naar mijn mening is het belangrijk dat er ook in de toekomst nog duidelijk en correct bericht wordt over de ebola-epidemie.

Laatst aangepast door Sarah.G*ivers : 18th October 2014 om 19:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.