actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2013, 12:15
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
OCMW geeft armen lening voor vals gebit

Wie geen geld heeft voor een vals gebit of een tandprothese, kan daarvoor in Brugge binnenkort een renteloze lening krijgen bij het OCMW. Dat schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard vandaag.

Meer dan de helft van de mensen die onder de armoedegrens leven, stelt een bezoek aan de tandarts uit wegens geldgebrek. Daar wil het OCMW van Brugge iets aan doen. Wie de rekening voor een vals gebit of een tandprothese niet kan betalen, kan er binnenkort de offerte binnenbrengen.

"En als de prijs correct is, dan betalen wij de tandartsfactuur rechtstreeks bij de tandarts en betaalt de patiënt de rekening af bij ons", zegt OCMW-voorzitter Dirk De fauw. Het initiatief moet de inwoners niet alleen gezonder maken, maar hen ook weer onder de mensen en op de arbeidsmarkt brengen.

"Aan de tanden ziet men de armoede. Wie met een gebit vol gaten gaat solliciteren, maakt op voorhand al weinig kans om de job te krijgen", zegt De fauw. "Als alles volgens plan verloopt, kunnen de leningen in de eerste helft van 2014 van start gaan."

bron: demorgen.be

mening

Ik vind deze extra lening een goede zaak. Het is inderdaad zo dat een gebit een belangrijk uithangbord is. Het uiterlijk in het algemeen is denk ik vaak een van de redenen dat mensen in armoede niet uit de vicieuze cirkel geraken waarin ze beland zijn. Iemand die er niet netjes uitziet, krijgt meteen al met een berg vooroordelen te maken. Solliciteren wordt dan niet makkelijker. Ik denk dat mensen die in armoede leven hierin dan ook moeten worden gesteund en begeleid.
__________________
There are no foolish questions, and no man becomes a fool until he has stopped asking questions.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th December 2013, 00:00
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Ik vind dit ook een enorm goed initiatief, want niet alleen krijgen mensen met een slecht gebit minder kansen op werk, ze worden volgens mij ook sneller uitgesloten uit de maatschappij omdat ze niet voldoen aan het schoonheidsideaal. Een mooi gebit kan ook wonderen doen voor het zelfvertrouwen en het welbevinden, wat mensen in armoede ook nodig hebben. Ik vrees echter dat er snel misbruik van deze maatregel kan worden gemaakt. Hoe ver kan je namelijk gaan met de ingrepen bij een tandarts? Ga je voor een volledig nieuw gebit omdat het bekostigd wordt door het OCMW terwijl je enkel een paar nieuwe tanden nodig hebt? Gaan mensen die wel rondkomen, maar dan wel nipt, ook kunnen genieten van deze maatregel? Ik hoop dat het OCMW een duidelijk kader kan creeëren voor deze maatregel waarbinnen de mensen die het meeste hulp nodig hebben, eerst geholpen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.