actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2012, 18:42
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Question Jongste schepen van Vlaanderen is 21 jaar

KALMTHOUT - In Kalmthout, waar CD&V besliste om alleen door te gaan, kiest burgemeester Lukas Jacobs voor een opvallend jonge ploeg. De rechtenstudente Silke Lathouwers (21) wordt er volgens CD&V zelfs de jongste schepen van Vlaanderen.

‘Zeven van de acht CD&V-jongeren (tot 36 jaar) die op de lijst stonden, wisten een zetel in de gemeenteraad te veroveren’, aldus CD&V Kalmthout in een mededeling.

Silke Lathouwers, in de gemeente actief als hoofdleidster bij de scouts, krijgt de komende zes jaar de bevoegdheden Jeugd, Evenementen, E-Government en Gelijke Kansen. Een andere CD&V-‘jongere’, de 35-jarige Maggy Beyers, wordt klaargestoomd om op termijn OCMW-voorzitter Dirk Van Peel (76) op te volgen.

De 44-jarige Lukas Jacobs is intussen al 12 jaar burgemeester van Kalmthout en zal daar in principe dus nog zeker zes jaar aan toevoegen. De absolute meerderheid van CD&V in Kalmthout hield op 14 oktober stand met 14 op 25 zetels, waar dat in 2006 samen met N-VA nog 16 zetels was. Die laatste partij haalde nu op eigen kracht wel 8 zetels binnen.

Bron: De Standaard - 23/10/2012

Mijn mening:
Persoonlijk vind ik dit nogal een vroege leeftijd om schepen te worden. De dame in kwestie is voor het eerst opgekomen met de gemeenteraadsverkiezingen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat (campagne voeren, verkiezingen, verkozen worden, ...) een hele belevenis is. Je leert ontzettend veel in die periode. Maar toch voel ik mij, met mijn 21-jarige leeftijd en amper politieke ervaring op gemeentelijk vlak, absoluut niet klaar om schepen te worden. Jongeren die politiek geëngageerd zijn, dat werkte bij de gemeenteraadsverkiezingen. Maar het is eerder een 'vergiftigd geschenk' om zo vroeg een mandaat op te nemen (denk maar aan onze jongste burgemeester, 24 jaar). Volgens mij is het beter om een aantal jaren mee te draaien in de gemeentepolitiek om zo het reilen en zeilen te leren kennen. Het blijft natuurlijk niet bij die succesgolf van stemmen en graag gezien zijn, maar soms moet er ook 'nee' gezegd worden tegen het volk of krijg je felle kritiek. Ik weet niet of je daar als 21-jarige tegen opgewassen bent. Volgens mij zouden jongeren meer de kans moeten krijgen om te groeien, in plaats van snel uitgeblust te zijn.

Ik wil nog wel even een kanttekening maken: Ik ken het meisje in kwestie niet en ik weet ook niet wat haar capaciteiten zijn, ik spreek voor mezelf.

Laatst aangepast door nic.andriessen : 23rd October 2012 om 18:57.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2012, 13:52
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heide 48, 2235 Westmeerbeek
Posts: 120
Ik volg je mening helemaal Nic! Ik denk dat een sterke brok ervaring als politicus, en in dit geval als schepen, toch wel belangrijk is. Er zijn nu eenmaal dingen waar je als jongere nog niet mee in contact gekomen bent. Ik hoop echt dat dit meisje omringd wordt door ervaren mensen die haar mee op sleeptouw nemen.
Ook de oudere generatie die een stapje opzij zet, zou haar moeten begeleiden.
__________________
All we are same..
Give peace a chance!
~ John Lennon
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.