actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2016, 09:20
Anton.B*ockx Anton.B*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Dessel
Posts: 47
Rookbommetjes leveren Charleroi 25.000 euro boete op

Datum: 14/11/2016

Rookbommetjes leveren Charleroi 25.000 euro boete op

Sporting Charleroi moet een boete van 25.000 euro betalen. Dat maakte de Pro League, die de belangen van de 24 Belgische profclubs verdedigt, maandag bekend. Op de dertiende speeldag van de Jupiler Pro League staken de supporters van Charleroi rookbommetjes aan. Scheidsrechter Luc Wouters oordeelde dat de zichtbaarheid onvoldoende was en legde de partij op het veld van STVV enkele minuten stil.

Tijdens STVV-Charleroi (2-2) van zaterdag 29 oktober hulden de supporters van de Zebra’s het Truiense Stayen in een rookwolk. Ref Wouters stuurde de spelers gedurende zo’n vijf minuten richting kleedkamers. Mehdi Bayat, voorzitter van Sporting Charleroi, liet zelf weten aan de Pro League dat de supporters van zijn club over de schreef gingen. De Karolo’s leggen zich dan ook neer bij de geldstraf. Morgen/dinsdag moet Charleroi, dat al een kwalijke reputatie heeft, zich voor het wangedrag van zijn supporters ook verantwoorden voor de Geschillencommissie van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

De Pro League wil incidenten die een normaal wedstrijdverloop kunnen verstoren en beïnvloeden uit het Belgisch voetbal bannen. Daarom nam de Belgische profliga in februari zwaardere boetes op in haar intern reglement. De opgelegde boetes worden ingezet om de communitywerking van de Pro League te financieren.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161114_02571257

Eigen mening: Ik vind deze geldboete licht overdreven. Natuurlijk hoort vuurwerk niet op een voetbalplein, maar toch begrijp ik het enthousiasme van de supporters. Wat ik niet correct vind is het gebruiken van overdreven veel vuurwerk voor het uiten van je clubliefde. Het heeft niet alleen slechte gevolgen voor de club maar misschien ook voor jezelf. Volgens mij kan enkel een stadionverbod een einde maken aan de 'hooligans' die de match verstoren. Hopelijk leren de supporters uit deze fouten en laten ze het vandalisme achterwegen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.