actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th January 2013, 19:49
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Tot 11 centimeter sneeuw mogelijk

Tot 11 centimeter sneeuw mogelijk


De strooidiensten zijn zondag massaal uitgerukt om de wegen veilig te houden nadat een sneeuwzone zaterdagnacht over een groot deel van het land trok. Maandagnacht wordt in heel België een dikkere laag sneeuw verwacht. Het KMI waarschuwt dat de combinatie van vriestemperaturen en regen of sneeuw lokaal voor gladde wegen kan zorgen.
De strooidiensten waren zondag druk in de weer om de wegen berijdbaar te houden. Er werd zaterdagnacht en zondagochtend al meer dan 1.000 ton zout gestrooid. De snelwegen zijn zo goed als sneeuwvrij, maar volgens de woordvoerder van het Agentschap Wegen en Verkeer blijft het vooral uitkijken op bruggen en op- en afritten. Het KMI waarschuwt voor gladheid. Vooral in de gebieden nabij de Franse grens ligt er een sneeuwlaag van enkele centimeters.

Maandagnacht overal sneeuw

Zondag werd het een vrij zonnige dag, maar de temperaturen stegen niet boven het vriespunt. Maandag krijgen we een echte ijsdag met maxima rond -1 graad. In de nacht van maandag op dinsdag trekt dan een sneeuwzone van west naar oost over ons land.

Volgens weerman Frank Deboosere gaat het dan om het echte werk. ‘In de nacht van maandag op dinsdag gaat het feller sneeuwen, en dan ook in heel Vlaanderen. Dinsdag zullen we wakker worden met een dikkere laag sneeuw.' De hoeveelheid sneeuw valt moeilijk te voorspellen, maar het is goed mogelijk dat er lokaal meer dan 10 centimeter valt.

Ook opletten met winterbanden

VAB waarschuwde automobilisten met winterbanden eerder deze week nog voor ‘risicocompensatie', aangezien zij zich veiliger kunnen voelen bij winterse omstandigheden. Uit onderzoek van de mobiliteitsclub blijkt dat automobilisten met winterbanden meer risico's nemen bij winterse omstandigheden in het verkeer. Nochtans zouden ook automobilisten met winterbanden hun rijgedrag moeten aanpassen, aangezien ook voor hen de remafstand bij gladde omstandigheden groter blijft dan bij zomerse weersomstandigheden.

Datum: zondag 13 januari 2013
Bron: het Nieuwsblad, http://www.nieuwsblad.be/article/de...utm_campaign=pm
Mening: Net voor mijn examens zal het eens beginnen sneeuwen . Dat was te verwachten met het Belgische, wisselvallige weer. Het moment waarop er zoveel sneeuw kan liggen is zeer vervelend, aangezien de meesten examens hebben en het openbaar vervoer nemen. De bus kan dus te laat komen en je kan zo meer dan een halfuur te laat aankomen op school. De enige tip die ik kan meegeven is: Neem een bus vroeger, in de hoop dat je dan nog op tijd aankomt. Zelfs automobilisten met winterbanden moeten opletten, dus niemand kan zich zeker voelen in de auto dinsdagochtend als het zo glad wordt. Er wordt wel in de toekomst gekeken, ik hoop dat het niet zal sneeuwen en dat de wegen vrij 'berijdbaar' blijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th January 2013, 20:34
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Gelukkig dat ik hier op kot zit en dus weinig hinder zal ondervinden. Om over te gaan op een goed onderwerp zou ik willen zeggen dat sommige scholen te weinig informatie geven in verband met het te laat komen bij een examen. Als je minder dan een half uur te laat komt, mag je nog aan je examen beginnen maar je krijgt geen extra tijd? En als je meer dan een half uur te laat komt, dan moet je dat op voorhand verwittigen en allerlei toestanden anders krijg je een nul? Ik hoop in ieder geval dat het niet zo erg is als ze doen blijken. Maar ik denk wel dat alles in orde zal komen met de meeste studenten hun examens!
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th January 2013, 19:54
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Op tijd vertrekken

Ik ben het eens met je, Jeroen, maar de leerlingen kunnen dan best ook verantwoordelijkheden nemen om tijdig te vertrekken. De media kondigen gladde wegen en een traag verkeer aan, dus dan kan je als student maar best zeer vroeg vertrekken. Ik vertrok vandaag om half 9 naar school terwijl ik pas om twintig voor elf examen had. Gelukkig was ik op tijd. In zulke gevallen ben ik liever te vroeg dan te laat! Het is uiteraard heel handig als je hier op kot zit, dan moet je alleen opletten dat je niet te hard uitglijdt over de stoep (indien deze nog niet sneeuwvrij gemaakt is). Ik heb een hekel aan sneeuwweer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.