actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2010, 15:00
Caroline Verbraeken Caroline Verbraeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Pulderbos
Posts: 60
BP kende risico's van gebruikte cement

BP kende risico's van gebruikte cement


De oliedienstengroep Halliburton en oliemaatschappij BP wisten dat het cement dat gebruikt werd in een oliebron en aan basis ligt van het olielek in de Golf van Mexico, niet veilig was. Dat heeft een speciale onderzoekscommissie donderdag meegedeeld.
'Halliburton en BP beschikten in maart beide over resultaten dat het type product dat werd geïnjecteerd in de olieput, onstabiel zou zijn. Maar geen van beide deed iets met die gegevens', schrijft Fred Bartlit, de hoofdonderzoeker, in een brief aan de commissieleden. 'Halliburton (en misschien BP) had moeten overwegen het product te herwerken alvorens het te injecteren in de oliebron Macondo.'

Een lek in het cement dat in april gebruikt werd om de oliebron af te dichten, wordt beschouwd als een van de mogelijke oorzaken van de ontploffing van het boorplatform Deepwater Horizon op 20 april. De explosie leidde tot de zwaarste olieramp in de Amerikaanse geschiedenis.

Dat het cement onstabiel was, bleek uit drie proeven vooraf. Twee ervan werden in februari uitgevoerd, de derde in april. Dus voor de ontploffing. Een vierde test die in april werd uitgevoerd, liet een betere stabiliteit uitschijnen, maar de resultaten ervan waren niet bekend voor de explosie.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening:
Ik vind het niet kunnen dat deze cement gebruikt is terwijl er duidelijk mensen wisten dat het niet goed was. Het heeft zulke grote gevolgen voor het milieu en voor de gezondheid van de mensen.

Het geeft nu al zoveel problemen, ik vraag af wat de toekomstige problemen zijn door deze olimijelek, en dit doordat sommige het niet belangrijk vonden om degelijk materiaal te gebruiken of om hier iets aan te doen nadat ze zeker wisten dat het geen goed materiaal is.

Het kan niet dat er zoveel mensen zijn die hun best doen voor het milieu en dat dit dan eigelijk 'verpest' wordt door één grote onderneming die zich er blijkbaar niets van aantrekt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2010, 19:51
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
Zoals de andere Caroline al zei, vind ik het ook niet denkbaar dat mensen zo'n probleem negeren. Bij een project waarvan je weet dat er verschrikkelijke dingen zouden kunnen gebeuren als je zo onverantwoord te werk gaat, neem je toch zulke risico's niet! Dit onverantwoord gedrag heeft nu een enorme ramp tot gevolg gebracht, maar dat zouden sommige mensen op voorhand ook moeten weten dat ze dit risico lopen. In mijn ogen, neem je dat dan ook niet en zorg je ervoor dat de cement in perfecte staat is, dat geldt voor eender welk product. Een architect wordt ook ontslagen als hij een belangrijke brug tekent die niet veilig is voor het verkeer. Ik zou er niet mee kunnen leven te weten dat deze ramp een groot deel aan zichzelf te danken is omdat ze toen al wisten dat het mis kon gaan.
Om terug te komen op het milieu, kan ik alleen maar beamen wat de andere Caroline al zei, sommige mensen en organisaties... doen zoveel moeite om beter te zijn voor het milieu en dan wordt er zoveel verpest door 'een stelletje idioten'..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.