actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2016, 00:23
Arne.D*Cnodder Arne.D*Cnodder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olen
Posts: 48
Protesten en stakingen tegen vrouwenmoorden in Argentinië

Protesten en stakingen tegen vrouwenmoorden in Argentinië

Duizenden vrouwen hebben in Argentinië het werk neergelegd om te protesteren tegen de herhaalde moorden op vrouwen in het land. Aanleiding vormde de moord op Lucia Pérez in Mar del Plata. Het 16-jarige slachtoffer werd op 8 oktober gedrogeerd, verkracht en gruwelijk vermoord door minstens twee mannen. De zaak schokte het land.

Het vrouweninitiatief #Ni Una Menos (Niet een minder) riep woensdag op tot een staking van één uur en manifestaties in 22 steden.

In de straten van Buenos Aires waren tal van zwart geklede vrouwen te zien die de stakingsoproep opvolgden. Meerdere nieuwsuitzendingen op tv werden door mannen gepresenteerd omdat de vrouwelijke journalisten aan het protest deelnamen.

In Argentinië, een van de meest ontwikkelde landen van Zuid-Amerika, wordt om de 36 uur een vrouw vermoord. Alleen in de maand oktober al werden 19 vrouwen door mannen om het leven gebracht. Dat 'macho geweld’ moet ophouden, vindt de vrouwenbeweging die voor de vijfde keer sinds begin dit jaar mobiliseerde.

In verband met de moord op Lucia Pérez, die stierf bezweek aan een hartstilstand, zijn twee verdachten, dealers van 23 en 41 jaar, opgepakt.

Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20161019_02528375
Datum: 19/10/2016

Eigen mening:
Ik vind het geweldig dat de vrouwen in Argentinië voor hun eigen belangen durven opkomen. Het is niet vanzelfsprekend om als een vrouw plots in opstand te komen in een land zoals Argentinië, ook al is het een van de meest ontwikkelende landen van Zuid-Amerika. In onze westerse maatschappij is het volkomen normaal dat wanneer er een meisje van 16 jaar oud gedrogeerd, verkracht en gruwelijk vermoord wordt, dat deze gebeurtenis ophef veroorzaakt. Dit komt omdat in onze maatschappij er meer rekening wordt gehouden met de Mensenrechten. Hiermee wil ik niet zeggen dat er altijd rekening mee wordt gehouden, integendeel zelfs!
In een land als Argentinië is het eigenlijk schandalig dat men nog steeds niet de Mensenrechten kan/wil respecteren. Natuurlijk spreek ik hier in het algemeen. Ik weet natuurlijk ook wel dat er mannen in Argentinië bestaan die wel belang hechten aan de correcte navolging van de Mensenrechten. Ik zou enkel willen meegeven dat wanneer je als regering verneemt dat er om de 36 uur een vrouw wordt vermoord, men dan geen maatregelen zou kunnen ondernemen zodat de Mensenrechten beter gehanteerd zullen worden?
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.