actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2014, 15:28
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Nieuwe noodpil kan tot maand zwangerschap neutraliseren

Nieuwe noodpil kan tot maand zwangerschap neutraliseren


24/09/'13 WETENSCHAP Academici sporen farmaceutische bedrijven aan om een pil te ontwikkelen die vier tot zes weken na onveilige seks werkt. Vrouwen hebben daar nood aan, zeggen onderzoekers. Tegenstanders spreken over een vorm van abortus.
Naargelang hoe vaak een vrouw seks heeft, zou ze de pil maar een aantal keer per jaar moeten innemen. Daarmee zou een einde komen aan vergetelheid door het strakke schema waarmee ze de pil nu slikken. Kortom: het leven van jonge vrouwen zou er makkelijker op worden, menen vorsers. Bovendien hebben heel wat vrouwen last van de hormonen en de bijwerkingen van de pil die ze nu nemen. Gewichtstoename, hoofdpijn en misselijkheid zijn de vaakst voorkomende klachten. Een noodpil die ze maar om de maand moeten slikken, zou het risico op bloedklonters en borstkanker verminderen.

bron: http://www.hbvl.be/nieuws/wetenscha...traliseren.aspx

Eigen mening

Dit is al een ouder artikel, zoals je kan zien. Het dateert van in September 2013, dus misschien is hier al een update over gekomen. Misschien is het al gewoon van tafel geveegd. Ik zie het nut er zeker wel van in, maar ik heb er toch ook mijn bedenkingen bij, zeker over de naam 'noodpil'. Als dit gewoon een andere soort anticonceptie wordt, kan ik mij hier wel in vinden. Er zijn wel meerdere soorten anticonceptie waar je enkel maar elke maand, elk jaar, om de 3 jaar iets moet nemen/ iets moet laten inplanten. Ikzelf ben ook overgestapt op een andere soort anticonceptie waarbij ik niet meer elke avond een pil moet nemen. Dus ik begrijp wel wat ze willen doen, maar de naam van 'noodpil' stoort me wel wat. Ik kan me al voorstellen dat er jongeren zijn die dan gaan denken: "als ik nu 1 keer zo'n pilletje neem, kan ik een hele maand onveilige seks hebben". Dat is fout vind ik! Ik vind dat ze het niet een nieuwe noodpil mogen noemen, want dat gaat het gegeven van onveilige seks niet tegen. Als iemand anders hier nog een update over gevonden heeft, voel je vrij om hier op te reageren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.