actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2013, 21:04
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Psychologe weigert opdracht door slechte betaling

Een strafzaak op de correctionele rechtbank van Leuven rond de verkrachting van een veertienjarig meisje is uitgesteld. De psychologe die was aangesteld om de maatschappelijke enquête uit te voeren, weigerde die opdracht uit te voeren omdat ze daar te slecht voor betaald wordt. Daardoor moet de rechtbank op zoek naar een nieuwe deskundige. Het was de vierde keer dat de zaak werd uitgesteld.

De beklaagde, een 50-jarige man uit Vossem (Tervuren), zou in juni 2010 in Vossem zijn toen veertienjarige stiefdochter hebben verkracht. Hij zou datzelfde meisje en haar zus tussen begin 2009 en begin maart 2011 in Vossem hebben aangerand.

Tijdens het onderzoek rezen er echter vraagtekens. In haar eerste audiovisueel verhoor uitte het slachtoffer van de vermoedelijke verkrachting aanvankelijk zware beschuldigingen aan het adres van de beklaagde. Tijdens een tweede verhoor gaf ze toe dat die uitspraken niet helemaal klopten. Ze was kwaad op de man en haar moeder.

Dat strookte met wat de veertiger zelf tijdens een gesloten zitting zou hebben verteld. Om uit te zoeken hoe de situatie in elkaar zat, werd een maatschappelijke enquête uitgesproken waarbij een psychologe werd aangesteld. De aangestelde psychologe weigerde de opdracht om een van de slachtoffers te onderzoeken wegens budgettaire redenen.

In een volgend tussenvonnis uitgesproken op 17 december bepaalt de rechter of er een nieuwe deskundige moet worden aangesteld. De zaak wordt voortgezet op 11 maart.

Mening: Ik koos dit artikel omdat ik vind dat het belachelijk is dat deze zaak al voor de vierde keer is uitgesteld. Nog even en de zaak word geseponeerd omdat er procedurefouten zijn gebeurt en da gaat de dader misschien wel vrijuit. Ik vind dit artikel interessant omdat ik zelf al eens getuigen was van een zaak die werd verworpen voor procedurefouten van een familielid en dit wens ik niemand toe. Ik plaatste dit artikel bij sociaal-economisch omdat het een rechtszaak is en omdat de zaak uitgesteld is om bugettaire redenen van de psychologe.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_00880859
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.